Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: zeg het maar....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.
Resultaten 1 tot 7 van de 7
    PKR speler
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Chips
    499
    Bracelets
    donmikeblom is nog maar een beginner 

zeg het maar....

Table #41258174 - Wild Tanukis
    Starting Hand #1912463318
    Start time of hand: 13 Nov 2011 16:24:16
    Last Hand #1912461727
    Game Type: HOLD'EM
    Limit Type: NO LIMIT
    Table Type: RING
    Money Type: REAL MONEY
    Blinds are now $0.25 / $0.50
    Button is at seat 1
    Seat 1: mattv2211 - $113.31
    Seat 2: isokurpha - $50
    Seat 3: B0untyhunt3r - $52.78
    Seat 4: Donmikeblom - $84.10
    Seat 5: soekoemang - $8.50
    Seat 6: FlyingCircle - $80.61
    Shuffling Deck
    Moving Button to seat 2
    B0untyhunt3r posts small blind ($0.25)
    Donmikeblom posts big blind ($0.50)
    Dealing Cards
    Dealing [Q d][Q c] to Donmikeblom
    soekoemang raises to $1
    FlyingCircle calls $1
    mattv2211 calls $1
    isokurpha raises to $5.75
    B0untyhunt3r folds
    Donmikeblom calls $5.75
    soekoemang folds
    FlyingCircle folds
    mattv2211 calls $5.75
    Pot sizes: $19.50
    Dealing Flop [7 s][8 h][5 s]
    Donmikeblom checks
    mattv2211 checks
    isokurpha bets $13

Ik was ongeveer half uurtje op deze tafel aan het spelen maar was tegelijkertijd ook filmpje aan het kijken en me een beetje aan het inlezen op het forum hier ;-)!! dus had niet echt veel info van de andere spelers...

Vraag 1:
    Pre-flop call ik de re-raise... Deze call maakte ik omdat er nog 3 spelers achter mij mochten beslissen mocht er na mij nog 1 of 2 mensen shoven kon ik nog passen... (tight is right ;-) ) wat zouden jullie doen?

Vraag 2:
    Wat te doen op de flop...? de afloop van de hand zal ik posten nadat er een paar reacties zijn....

Mike

Administrator IwantUrdough's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Chips
    115,344
    Bracelets
    IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum 
    Ben niet zo'n held in 6max games, zeg maar gerust <><, maar mijn idee:

QQ lekkere ha,d zowel full ring als short, je bent de BB en villain raised de pot. Met een call zit je uit positie de hele hand. Ik zou hier raisen. Gezien de limpers maakt villain hier een pot raise en vanwege mijn hand en positie zou ik 3betten.

Jij besluit echter te callen, kan ik me op zich wel een beetje in vinden, maar imo is een re raise beter.

Dan komt de flop, een check naar de agressor is wel mooi. Hij toont pre flop agressie, dus lekker naar hem checken om te kijken wat hij doet.
    De 2e caller checkt na jou en villain bet 2/3 pot. Het board is behoorlijk draw heavy dus ik zou hier zeker raisen naar minimaal $30
    "There is more to poker than life."

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    In short:
    Reraise please!!! Doordat je flatcalled zit je in een 3way pot wat nog erger had kunnen zijn nl een 4way of 5way pot.
    Why wil je een 3way pot spelen als je een 2way pot kan spelen? Make no sense.
    Vind ook moeilijk om op je postflop in te gaan omdat je in deze hand never flat had mogen callen met QQ.

PKR speler
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Chips
    499
    Bracelets
    donmikeblom is nog maar een beginner 
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door domdy Bekijk berichten
    In short:
    Reraise please!!!
    Heb je wel gelijk in... probleem was dat ik vandaag al paar potten had verloren met QQ JJ en 1010 tegen Ax... Dus besloot te flat callen en de flop af te wachten... en dan ervoor te gaan mocht er geen A of K komen...

hier de rest van de hand...

Ik besloot op de flop te re-raisen (kijk nooit naar bedragen klik altijd 2/3 3/4 of pot)... die matt denk best lang na en gaat dan all in iso past meteen...

Dus ik was weer lekker aan het vloeken op mezelf dat ik niet voor de flop had ge-reraised hahaha... gelukkig pakte het goed voor me uit..

conclusie: slecht gespeeld maar lucky ;-)

Donmikeblom raises to $58.50
    mattv2211 raises to $107.56 (all-in)
    isokurpha folds
    Donmikeblom calls $78.35 (all-in)
    Returning $29.21 to mattv2211 uncalled
    Pot sizes: $189.20
    mattv2211 shows [Q s][J s]
    Donmikeblom shows [Q d][Q c]
    Dealing Turn [2 h]
    Dealing River [2 d]
    Taking Rake of $3 from pot 1
    mattv2211 has One Pair: 2s
    Donmikeblom has Two Pairs: Queens, 2s
    Donmikeblom wins $186.20 with: Two Pairs: Queens, 2s

Administrator IwantUrdough's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Chips
    115,344
    Bracelets
    IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum 
    Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
    "There is more to poker than life."

Premium Member sdk007's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Ik heb ook eens KK 2x op rij verloren, 1x tegen TT en 1x tegen AA als je dan gaat denken van KK is slecht en je gaat hem bagger spelen verlies je alleen nog maar meer gewoon niet aan denken als je deze hand opnieuw krijgt en zwaar raisen in deze spot, just my 2 cents

Premium Member sdk007's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    en met QQ zou ik het niet erg vinden om geen flop te zien als je begrijpt wat ik bedoel

Forum rechten