Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: Wat zou jij hier doen en waarom?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.
Resultaten 1 tot 10 van de 11
    PKR speler Blockju's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Chips
    5,911
    Bracelets
    Blockju is nog maar een beginner 

Question Wat zou jij hier doen en waarom?

Hier nog maar een handje.
    Deze uit de Dirty Dozen (6-seater):
    Ik weet niet meer hoeveel er nog in zaten, maar volgens mij was dit zo 20 spelers van de bubble verwijderd.

Table #42555897 - Tournament #24756520 Table #49
    Starting Hand #1970664021
    Start time of hand: 06 Jan 2012 22:27:10
    Last Hand #1970663150
    Game Type: HOLD'EM
    Limit Type: NO LIMIT
    Table Type: TOURNAMENT
    Money Type: TOURNAMENT CHIPS
    Blinds are now 300 / 600
    Button is at seat 2
    Seat 1: G1LLY - 25,837
    Seat 2: Blockju - 14,219
    Seat 4: slavicdavic - 20,863
    Seat 5: satapatakiouta - 13,127
    Seat 6: maanu25 - 11,479
    Shuffling Deck
    Moving Button to seat 2
    G1LLY posts ante of 75
    Blockju posts ante of 75
    slavicdavic posts ante of 75
    satapatakiouta posts ante of 75
    maanu25 posts ante of 75
    Pot sizes: 375
    slavicdavic posts small blind (300)
    satapatakiouta posts big blind (600)
    Dealing Cards
    Dealing [K d][K h] to Blockju
    maanu25 folds
    G1LLY calls 600
    Blockju raises to 2,186
    slavicdavic folds
    satapatakiouta calls 2,186
    G1LLY calls 2,186
    Pot sizes: 7,233
    Dealing Flop [9 h][9 d][4 d]
    satapatakiouta checks
    G1LLY checks
    Blockju bets 2,832
    satapatakiouta raises to 10,866 (all-in)
    G1LLY has requested more time
    G1LLY calls 10,866
    Blockju has requested more time
    Blockju is using the time bank
    Blockju has 12 seconds remaining in the time bank
    Blockju ?????????

Wat zou jij hier doen en waarom????
    Ik plaats dit niet omdat ik hier echt niet weet mag ik moet doen (al blijft er een lichte twijfel), maar ik ben wel benieuwd hoe anderen hierover denken en wat hun redenatie is om hier te folden of all in te gaan (bij callen hou je 1100 over, geen optie ).
    Some fishes can't even swim......................... I CAN!!!!

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    Chips in! Wat de uitkomst ook is chips in as soon as possible.
    Al is t 1 voor de bubble ----> chips in!
    Mja nu zit je postflop in een 3way pot wat je never wilt.

Anyway, ik zou m iets anders spelen (ik zeg niet dat t beter is btw)
    Preflop iets groter raisen, begrijp dat je een call wilt maar je maakt t best intressant om te callen voor donks met hun A rag en andere troep handjes. Dus ik hoop haedsup op de flop te komen, als er dan geen aas komt gaat ie allin meteen.

Maargoed das geen antwoord op je vraag
    Laatst gewijzigd door domdy; 09-01-12 om 18:24.

Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    Maargoed as played gaat ie bij mij denk ik ook allin al vind ik t moeilijk postflop te oordelen omdat ik m zelf anders speel.

Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    Edit3:

Leuk handje btw, in principe speel je m perfect but......

We zitten op PKR, alles onder $50 buyin MTT speelt een groot deel van t veld loose as hell.
    Normale preflop en cbets ect werken gewoonweg niet (op andere netwerken veel wel maar op PKR niet).
    Met standaard preflop spel kom je veel te vaak in 3way of family pots, waar je geen idee hebt waar je staat.
    Ik raise preflop vaak wat groter om iig HU te komen, of zelfs open shoven (klinkt donkish i know), je krijgt zo vaak een call.

Administrator Sheriff's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Chips
    16,151
    Bracelets
    Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum 
    Ik vind dit niet zo een makkelijke hand.

Wellicht zit G1LLY daar met A-9 of 4-4. Waar gaat deze speler mee callen?
    De raise van satapatakiouta is niet perse beangstigend, die wil hier de pot oppakken na een zwakke c-bet van de initial raiser.

Maar goed, de pot is inmiddels redelijke gegroeid..

TIME BANK
    Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here

Ingeschreven
    Nov 2010
    Chips
    5,911
    Bracelets
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door domdy Bekijk berichten
    Chips in! Wat de uitkomst ook is chips in as soon as possible.
    Al is t 1 voor de bubble ----> chips in!
    Heb je het hier over preflop of de vraag waar uiteindelijk om gaat???

Preflop zou ik hier niet pushen, met 24 blinds vind ik dat toch echt te vroeg, vanaf een stuk of 13 a 14 blinds had ik dat wss wel gedaan.
    Er zijn verschillende manieren om hier KK te spelen, waarvan meerdere manieren correct zijn zoals jij al eerder zei, maar het hangt ook af van hoe jij je tegenstanders inschat. Ik was nog vrij nieuw aan deze tafel en had nog geen idee hoe de tegenstand was dus ben ik niet gelijk te hoog gaan raisen, je kan er ook voor kiezen om dan juist hoog te raisen om gelijk maar even aggressief binnen te vallen, maar ik besloot het nu om het zo te spelen. Heads-up is natuurlijk het meest ideale in zo'n situatie, maar soms is dat niet te voorkomen.

Ik zal morgen de uitkomst wel posten.

Premium Member sdk007's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Ik zou het erin stampen en duimen!

Ingeschreven
    Nov 2010
    Chips
    5,911
    Bracelets
    Blockju raises to 11,958 (all-in)
    G1LLY calls 11,958
    Pot sizes: 39,831
    Pot sizes: 2,184
    G1LLY shows [A d][2 d]
    Blockju shows [K d][K h]
    satapatakiouta shows [6 s][6 c]
    Dealing Turn [7 h]
    Dealing River [3 s]
    Blockju has Two Pairs: Kings, 9s
    Blockju wins 2,184 from side pot #1 with: Two Pairs: Kings, 9s
    Fascienne: OMg
    Blockju wins 39,831 with: Two Pairs: Kings, 9s
    Seat 1: G1LLY - 11,618
    Seat 2: Blockju - 42,015
    Seat 4: slavicdavic - 20,488
    Seat 5: satapatakiouta - 0
    Seat 6: maanu25 - 11,404
    End of Hand #1970664021

Na wat denken besloot ik toch all in te gaan, dit om de volgende redenen:
    1. Hoewel ik de spelers niet echt kende leek het me toch niet waarschijnlijk dat ze mijn preflopraise callden met een 9, de kans bestond wel maar er zaten niet veel 9's in de range waar ik villain op zette. Het was opvallend dat G1llY slechts callde wat toch aan de ene kant wel sterk overkomt, maar ik vond hem toch iets te twijfelachtig overkomen, hij keek nog op zijn kaarten, nam de tijd en callde slechts. Het kon gespeeld zijn, maar dan is dat vaak wel duidelijk (extreem vaak op kaarten kijken, extra tijd inschakelen). Over satapata..... maakte ik me wat minder zorgen, hij kon hier in principe met heel veel handen proberen de pot op te pakken met redenen die al eerder genoemd zijn.

2. Als ik foldde hield ik nog 11K achter en aangezien het niet te lang zou duren voor het volgende blindlevel zou komen (400/800) zou ik al snel fold of all in moeten spelen en dan mag je vaak al blij zijn met een flipje.
    Dan kan ik beter wat risico nemen, want je kan nou eenmaal beter 1x deep gaan dan 4x mincashen.

Uiteindelijk was ik hiermee ruim chipleader en breidde het na een aantal handen uit naar 61K, waarna ik later bij een nieuwe chipleader aan tafel kwam waarmee ik de confrontatie probeerde te vermijden wat niet altijd lukte en waardoor ik wat chips verloor. Uiteindelijk verloor ik bijna mijn hele stack met 99 tegen KQ preflop all in. Eindigde op 7e plaats.

Ps: G1LLY misplayed zijn hand hier totaal, ten eerste callt ie mijn raise preflop met A2 suited, dat is al zeer matig te noemen. Vervolgens checkt ie op flop (begrijpelijk) en daarna callt ie een reraise waarbij iemand all in is met een flushdraw op een paired flop...... Als je dan toch besluit je flush te chasen ga er dan overheen all in om nog meer druk op mij te leggen (al maakte dat in dit geval ook weer niet heel veel uit omdat ik toch al bijna all in was dan).

Administrator Sheriff's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Chips
    16,151
    Bracelets
    Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum 
    Nice call.

Notitie kan bij G1LLY gezet worden dus
    Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here

PKR speler
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Chips
    2,136
    Bracelets
    Carpe Diem is al op de goede weg 
    Mooie call inderdaad. Het is wel een moeilijke beslissing, maar ik volg je gedachtegang hierin wel.

Forum rechten