Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: wat te doen wat te doen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.
Resultaten 21 tot 27 van de 27
    PKR speler
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Chips
    7,333
    Bracelets
    AKrutger47 is al op de goede weg 
    oke mooi om te horen dat ik het uiteindelijk niet veel verkeerd heb gedaan ( had hoger moeten betten op de flop). In deze hand zou het echter niet uit maken de BB zat je op te wachten met trips tienen.

PKR speler
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Chips
    7,333
    Bracelets
    Oke weer eens een nieuwe situatie die ik heb mee gemaakt. Bij deze situatie leg vertel ik ook meteen even heb gedaan.
    10 max 25nlh game. Je hebt 10$ de rest tussen de 10 en 30$. je zit op de MP2 positie. . De UTG raised naar 0.90. Ik heb 77(harten en ruiten) en besluit te callen. Na mij fold iedereen (ook SB en BB). op de flop verschijn QJ7 (alleen van schoppen). je tegenstander checked wat doe je nu.

(Ik heb gekozen om ook te checken in deze situatie. Dit deed ik omdat ik uit zijn check twee dingen kom uit halen. Hij heeft geen draws ( de schoppen of een goede aangesloten straight draws) en sta ik dus voor. op hij heeft hem gehit en wacht op een move van mij en sta ik dus ver achter. op de turn verschijnt er een ander J. nu begint hij te betten naar 2$ omdat ik nu eigenlijk zeker van ben dat ik de beter hand heb call ik alleen. dan verschijnt er een 4 van harten. ik wacht nu even met inzetten en bet nu 1$ om hem de illusie te geven dat ik hem niet geloof en iets gehit heeft. hij wacht een paar tellen en gaat raist naar 4$ ik ga bijna direct all in voor iets van 6.50 ofzo en na een lange tijd besluit hij te callen. ik laat hem mijn FH zien en hij muckt zijn kaarten ( wat mij de indruk geeft dat hij een J had)

Administrator IwantUrdough's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Chips
    115,344
    Bracelets
    IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum 
    Daar heb je mazzel met die J. Ik had op de flop al gebet. Dan maar een kleinere pot winnen, in ieder geval hem geen gratis schoppen geven voor de flush!
    "There is more to poker than life."

PKR speler
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Chips
    7,333
    Bracelets
    Ik weet dat je eigenlijk moet betten op de flop maar ik was er eigenlijk redelijk gerust op dat hij geen schoppen had. anders doe je wel een c-bet lijkt mij.
    Laatst gewijzigd door AKrutger47; 23-07-11 om 13:15.

Administrator Sheriff's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Chips
    16,151
    Bracelets
    Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum 
    Ik vind hem ook niet goed gespeeld, ik snap je gedachtengang ook niet helemaal moet ik zeggen..

Hij heeft geen draws ( de schoppen of een goede aangesloten straight draws) en sta ik dus voor. op hij heeft hem gehit en wacht op een move van mij en sta ik dus ver achter.
    Ja.. dat zijn de 2 opties die er zijn inderdaad.. maar behind checken is dan sowieso not done. Grote kans dat hij met een vierde schoppen verbetert of met een straatkaart. Je weet total niet waar je staat en hij zou op elke kaart kunnen betten.
    Gewoon de flop betten om daar de pot op te pakken, of voor informatie.
    Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here

PKR speler
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Chips
    2,024
    Bracelets
    justin1331 is nog maar een beginner 
    Vindt het prima gespeeld van je, alleen had ik hem inderdaad niet die gratis kaart gegund met 3 schoppen op tafel.

PKR speler
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Chips
    2,136
    Bracelets
    Carpe Diem is al op de goede weg 
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AKrutger47 Bekijk berichten
    10 max 25nlh game. Je hebt 10$ de rest tussen de 10 en 30$. je zit op de MP2 positie. . De UTG raised naar 0.90. Ik heb 77(harten en ruiten) en besluit te callen. Na mij fold iedereen (ook SB en BB). op de flop verschijn QJ7 (alleen van schoppen). je tegenstander checked wat doe je nu.

(Ik heb gekozen om ook te checken in deze situatie. Dit deed ik omdat ik uit zijn check twee dingen kom uit halen. Hij heeft geen draws ( de schoppen of een goede aangesloten straight draws) en sta ik dus voor. op hij heeft hem gehit en wacht op een move van mij en sta ik dus ver achter. op de turn verschijnt er een ander J. nu begint hij te betten naar 2$ omdat ik nu eigenlijk zeker van ben dat ik de beter hand heb call ik alleen. dan verschijnt er een 4 van harten. ik wacht nu even met inzetten en bet nu 1$ om hem de illusie te geven dat ik hem niet geloof en iets gehit heeft. hij wacht een paar tellen en gaat raist naar 4$ ik ga bijna direct all in voor iets van 6.50 ofzo en na een lange tijd besluit hij te callen. ik laat hem mijn FH zien en hij muckt zijn kaarten ( wat mij de indruk geeft dat hij een J had)
    Een aantal opmerkingen van mijn kant:
    1. Koop max in.
    2. Ik zou (met een volledige stack van 25 dollar) preflop 3-betten naar een bedrag rond de 2.50. Je zit in positie en je wil daarvan gebruik maken. De kans is aanwezig dat de UTG raiser al foldt. Als iemand achter je een 4-bet maakt, weet je meteen waar je staat. Zelfde geldt voor UTG-raiser, alhoewel ik een 4-bet in positie callen met 77 nog niet zo heel erg vindt.
    Het probleem met callen hier is dat als een speler achter je besluit te 3-betten, je met pocket 7ens uit positie niet lekker zit. Bovendien zal de flop meestal een overcard t.o.v. van jou 7 brengen, waardoor je vaak achterstaat. Een preflop 3-bet maakt jou de preflop agressor, waardoor een C-bet op een A-hoge board vaak de pot al op zal pakken.
    3. Op de flop ALTIJD betten. Er zijn inderdaad uitzonderingsgevallen waarbij je bijv. uit positie zit of met meerdere mensen op een board die jouw range onmogelijk gehit kan hebben, maar dat is nu niet het geval. Op een QJ7 board zal ik altijd doorbetten. Vergeet niet dat de turn veel kaarten kan brengen die jouw hand waardeloos kunnen maken. Tegenstander kan een flush maken, of een straat (als hij bijv een hand als AK speelt).
    4. Tegenstander maakt op de turn een bet van 2 dollar: In dat geval zou ik inderdaad ook alleen callen om de tegenstander de mogelijkheid te geven om te spazzen op de river. Bovendien maakt de kans dat hij bij een potbet een flushdraw speelt, vrij klein. Daarom zal hij vaak de river nog betten.
    5. River: As played zou ik nu weer checken. Je tegenstander heeft duidelijk aangegeven dat hij hier iets heeft, en zal zo'n beetje elke vrouw of boer uitbetten, gezien de 4 een blank is. Je eigen bet van 1 dollar zal alleen geraised worden door hele sterke handen, flushes, trips of full houses. In de meeste gevallen zal villain daar callen en loop jij je value mis. Check en laat hem spazzen.

Forum rechten