Ik start deze thread om twee redenen.
1. bepalen wat de beste move is, als je in deze situatie ( of een soort gelijke situatie) komt.
2. nieuwe leden op slimme manier aan hun post quotum laten komen.
wat is het doel van deze thread. Ik (inbreng van andere leden is van harte welkom) zal telkens een situatie schetsen van een pokersituatie waar ik eens in ben beland ( of een situatie waar ik in zou kunnen komen). door dan over deze situatie's te gaan praten/analyseren met andere leden kunnen we hopelijk er achter komen wat de beste move is om meer geld te krijgen voor je handen ( of dat het je geld kan besparen)
regels.
1) voor elke situatie die werd gepost wil ik ( en ik hoop jullie je hier aan houden ook anders gaat het niet werken) minimaal 3 reactie's zien om zo een beter algemeen beeld te krijgen wat nou de beste move is
2) niemand wordt beledigt hoe zij of hij speelt in die situatie. Reageer gewoon beleefd en zeg dan gewoon wat jij in ie situatie zou doen en waarom dat beter zou zijn.
oke hier kom de situatie.
je speelt op een fullring tafel 10nlh tafel. je zit op de BB en de tafel is gevuld met redelijke agressieve spelers. Iedereen heeft 5$.
je krijgt 67 van harten en iedereen fold (ook de SB) op twee speler na in late position. Eentje heeft geraisd naar 0.40 de ander callde. Jij callt ook en op de flop verschijnt 8(H) 9(h) en A(K). wat doe je nu.
Onderwerp: wat te doen wat te doen
-
12-07-11 #1PKR speler
- Ingeschreven
- Sep 2009
- Chips
- 7,333
- Bracelets
wat te doen wat te doen
Laatst gewijzigd door AKrutger47; 13-07-11 om 00:33.
-
12-07-11 #2
Ik zou checken, en kijken hoe groot de (c)bet is van de originele raiser is en wat die ander in LP doet.
Dan kijken wat mijn pot odds zijn om vervolgens te callen of te folden.
Je hebt 9 outs voor de flush en 6 voor de straat (8-2 harten) dus 15 outs.....15 outs is wel lekker, maar je FD is wel aan de lage kant, bij 1/2 pot (c)bet zou ik nog callen en bij meer folden (tenzij die 2e in LP ook callt)."There is more to poker than life."
-
12-07-11 #3
Leuke situatie. Deze zou ik afwisselend spelen, ligt erg aan de tegenstander.
Ik zou waarschijnlijk voor een check-raise gaan. Een agressieve speler in late positie zal snel een c-bet plaatsen, ook al connect hij niet.
Als je called ga je waarschijnlijk niet afbetaald krijgen als je wel hit.
Daarom probeer ik hem op de flop op te pakken, maar als ik een call krijg heb ik genoeg outs (waarschijnlijk een 50-50 situatie) en dan herevalueren op de turn..Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here
-
13-07-11 #4PKR speler
- Ingeschreven
- Sep 2009
- Chips
- 7,333
- Bracelets
IK zou persoonlijk direct inzetten tegen mijn tegenstanders. Ik zou zo'n 0.70$ inzetten. die doe ik omdat ik te maken heb met een agressieve tegenstander(s) als hij zijn aas heeft gehit zal hij waarschijnlijk raisen ( callen doe agressieve tegenstanders minder) hierdoor kan ik all in gaan (ondanks wat de move is van mijn tweede tegenstander). 15 outs is mooi en daar wil ik wel mee gokken. Want ik kan toch geen pair verslaan of trips. maar ja ik ga wat voor beters een straight of een flush. daarom lijkt me het beter om direct de aanval in te gaan om zou eventuele andere draws weg te spelen.
-
13-07-11 #5
Ik zou hier zeker geen donk bet maken of een check-raise. Als iemand agressief speelt kan dat TAG of LAG zijn. En bij beiden kan je met een mooie check-raise met 15 outs wel een redelijke kans op de pot hebben (nu meteen of bij show down) maar ik denk niet dat je alle 15 outs mee moet tellen.
Je hebt wel een flush draw en open ended straight draw, maar als je hit maak je misschien de 2nd nuts. Op de Th na in ieder geval niet altijd de nuts.
Villain (en de caller) kan een hogere flush draw hebben AhKx of ook een FD en SD met TJh QJh of alleen de straight draw met TJx QJx.
Zou hier dus voor pot controll gaan en kijken wat voor odds ik krijg op een mogelijke c-bet met of zonder call van de ander in de hand."There is more to poker than life."
-
14-07-11 #6PKR speler
- Ingeschreven
- Sep 2009
- Chips
- 7,333
- Bracelets
Oke tijd voor eens een nieuwe situatie. het is weer een full ring tafel (10nlh). jouw stack zijn allemaal 10$. je zit op de dealer positie.iedereen fold naar je toe. Je kijkt naar je hand en je zit 88 je raised naar 0.30. de smaal blind mucks maar de blind blind reraist naar 0.80. Je besluit te callen. Je weet echter van deze speler dat hij aan het multi tablen is met een kleinere stack (4.50$) en alleen de goede handen speelt zoals AA,KK,QQ,JJ,AK,AQ en Aj (s). de flop is 8,K,A hij gaat direct all in wat doe je nu
-
14-07-11 #7
Goede vraag, flinke overbet.
Zal hij dat doen als hij een set heeft geflopt? Ik denk het niet.Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here
-
14-07-11 #8
Niet zo moeilijk als je het mij vraagt, easy call.
zoals Sherriff al zei, met een set zou hij dit waarschijnlijk niet doen.
Zou hem hier op AK, AQ zetten.
Heads up een set hitten op flop en dan folden???? dacht het niet
-
14-07-11 #9
Ben het met Sheriff en Blockju eens een flinke overbet of een all in is het beste.
-
14-07-11 #10

LinkBack URL
About LinkBacks
Antwoord met citaat

Digg
del.icio.us
StumbleUpon
Google