Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: Strategy with sdk007 part 3: Seat Selection

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Administrator IwantUrdough's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Chips
    115,344
    Bracelets
    IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum 
    Ik let over het algemeen niet op de positie waarop ik aan een tafel ga zitten. Over het algemeen zijn er volle tafels en ga ik op de wachtlijst staan tot er plek is.
    Wel houd ik rekening, als ik aan de tafel kom, met de spelers die ik ken en die positie op mij hebben of juist niet.

Als er meerdere plekken vrij zijn op een tafel let ik wel op waar ik ga zitten. TAG regulars rechts van me, en de tagged/<>< spelers zo veel mogelijk links.
    Alhoewel een loose passive (of agressive) speler rechts soms ook wel voor delen heeft.

In de live home games die ik speel doen we tegenwoordig wel aan "seat selection" door middel van kaarten trekken voor de stoel waarop je zit.
    4 van de 6 spelers vinden het onzin, maar 1 andere is het met mij eens. Niet zo verwonderlijk dat hij en ik de betere spelers zijn in die game

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innomine Bekijk berichten
    Ik heb al eerder wat gezegd over suited connectors in een multiway pot. Naar mijn mening hebben die, zoals alle handen, vaak meer waarde in een HU pot.
    Je hebt multi way pots en multi way pots. In een pot met een UTG raiser en dan 3 callers wordt mijn range toch echt kleiner kan een pot met 5 limpers
    "There is more to poker than life."

PKR speler Marc0pa's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Chips
    21,455
    Bracelets
    Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen 
    Eerlijk gezegd doe ik niet vaak aan seat selection, wel aan table selection.

Hunt the fish...
    afbeelding

Administrator IwantUrdough's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Chips
    115,344
    Bracelets
    IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum 
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc0pa Bekijk berichten
    Eerlijk gezegd doe ik niet vaak aan seat selection, wel aan table selection.

Hunt the fish...
    Copy that!
    "There is more to poker than life."

Premium Member sdk007's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Ik heb deze avond een live cashgame en ik zorg er gewoon voor dat ik links van 1 persoon zit want dat is de beste speler aan tafel en wint zo goed als altijd het grote geld en zeker niet tussen hem & een andere superagressive person in :P

Table selection en positie in een hand zijn idd belangrijkere aspecten en daarover zal 1 vd volgende artikels ook wel weer handelen maar seat selection mag zeker niet over het hoofd gezien worden, want ondanks dat je je eigen spel speelt is het belangrijk om te weten en in te zien wie wat doet en vooral,waarom.

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    Wat trouwens ook een leuk onderwerp is, is ''Fold Equity''.
    Ik denk dat menig beginner pokerspeler hier enorm veel aan heeft, mits goed toegepast that is offcourse.

Premium Member sdk007's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Ty, zal het op men lijstje zetten domdy

PKR speler
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Chips
    2,136
    Bracelets
    Carpe Diem is al op de goede weg 
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poolman Bekijk berichten
    Qua positie kan in sommige gevallen makkelijk zijn is mijn idee maar over het algemeen maakt het mij niet veel uit, je probeerd toch de speler te isoleren om heads up tegen te komen aan een cashtafel en dan is de (Late)positie veel belangrijker vindt ik dan de positie voor of achter een aggr. speler of tight speler.

Aan de hand van de positie die ik heb op mijn tegenstander kan ik dan de pot min of meer controleren.
    Het punt is wel dat als je de beste spelers direct links van je hebt zitten, je in bijna elke hand (behalve in de blinden) positie op hen hebt. Een hand uit positie spelen tegen een goede tegenstander is lastig.

Goed stuk van SDK. Waar ik in het HC persoonlijk ook nog op let of dat mijn buurmannen een beetje aardig zijn. Vaak ga ik in Amsterdam naast een toerist zitten, want die vertellen vaak dolenthousiast over hun reis. In Utrecht daarentegen spelen veel verzuurde regulars: spelers die 5 keer per week komen, een stimulerende bijdrage leveren aan de winsten van hun tegenstanders, zich niet bewust zijnde dat ze niet zo goed zijn als ze denken en daardoor heel arrogant. Niet leuk om naast te zitten, want dan kan je de hele avond niets zeggen.

Mocht je bijvoorbeeld in het toernooi een slechte loting hebben gehad, dat je aan een tafel zit met aggressieve spelers aan je linker kant, dan kan je hier prima van gebruik maken. Bijvoorbeeld stel dat je pocket azen, koningen, AK of vrouwen hebt in middle position. Een speler opent vanuit early, jij CALLT vanuit middle en dat geeft een aggressieve speler een mooie gelegenheid om te 3-betten.

Een andere mogelijkheid is om je azen of koningen preflop te limp-raisen als je in early position zit. Zo kan je toch een aggressieve speler uit positie outplayen.

Forum rechten