Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: Strategy with sdk007 part 3: Seat Selection

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    Administrator Sheriff's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Chips
    16,151
    Bracelets
    Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum 

Strategy with sdk007 part 3: Seat Selection

Het is weer tijd voor een strategy topic met Sdk007! Dit keer zal hij een onderwerp aansnijden dat vaak te weinig aandacht krijgt door veel spelers: Seat Selection. Doe jij zelf aan seat selection? Laat hier dan weten hoe je te werk gaat en wat het oplevert. Heb je er nog nooit van gehoord of wil je er meer over weten? Sdk007 zal het je gaan vertellen!
    Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here

Premium Member sdk007's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Een interessant aspect van zowel online poker als live poker onder friends is vast en zeker seat selection. Dus met andere woorden, het kiezen van je plaats aan een pokertafel.

Ontdekken welke de beste plaats is aan de pokertafel
    Dit hangt af van de verschillende spelerstypes aan je tafel. Na een aantal handen, of door pre-play observatie, weet je al snel wie er veel handen speelt, wie er in elke pot zit, wie er veel raised en wie veel called.

Welke spelers wil je rechts van je aan de pokertafel? Dus zodat ze voor je moeten handelen?
    1) A loose player (iemand die veel handen speelt)
    2) Agressive players (spelers die veel raisen en dus agressief spelen)

Voorbeelden van Loose Players aan de pokertafel
    Het is belangrijk dat je de speelstijl weet van de spelers die voor je moeten handelen.
    Bijvoorbeeld: als een loose player called, dan kan dit je helpen om te beslissen of je suited connectors gaat spelen of niet, of je de correcte odds hebt. Als een agressieve speler raised, is er een kans dat je niet de odds hebt om te cold callen.

Nu, draai deze situatie om. Je krijgt 78 harten, een mooie hand voor een multi-way pot.
    Maar wat doe je als je met deze hand raised of called, en iemand reraised je of raised? Dan wordt het al heel wat moeilijker.

Beeld je in dat je een redelijke hand hebt en je raised preflop, en een agressieve speler reraised je. Als je besluit te callen speel je UIT POSITIE een hand tegen een agressieve speler. Dit is een zeer slechte situatie.

Het voordeel van passieve spelers aan de pokertafel
    Een passieve speler links van je hebben is een zeer interessante situatie. Ze zullen je niet veel raisen en veel callen. Een calling station zal je niet veel problemen geven en is over het algemeen makkelijker te readen.

Hou tight spelers ook links van je. Deze spelers spelen over het algemeen alleen winstgevende handen zoals een pocket pair of een hand zoals AK/AQ/etc. Het is ook leuk om deze spelers links van je te hebben want als iedereen fold tot jou kan je met een raise de blinds stelen.

Met deze succesvolle tips hoop ik dat je iets bijgeleerd hebt over seat selection at the Texas Holdem Poker table. Maar onthoudt: poker is meer dan enkel de juiste plaats kiezen, dus hou je hoofd koel en laat kleine vergissingen je niet uit je concentratie brengen.

Hebben jullie zelf al enige ervaringen of belevenissen met loose / agressive players aan tafel? Waar gaan jullie meestal zitten aan een pokertafel (zowel online / live)? Waarop baseer je je keuze? Let's start the debate!

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    Mooi stukje btw, hoop niet dat t copy/paste is want daar ben ik geen fan.
    Maar als t uit je eigen ''pen'' komt, goed stuk, impressive zelfs.

Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Nope, wist er zelf tamelijk veel van uit eigen ervaring ook en copy/paste mag sowieso niet hé..copyright enzo
    Maar als wij homegames spelen zorg ik er ook voor dat ik links van de agressiefste speler zit, en ZEKER niet tussen 2 agressieve spelers in, want dan gaat het van een raise naar een call naar een reraise

PKR speler Innomine's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Chips
    14,938
    Bracelets
    Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Mooi stukje hoor! Goed gedaan!

Het enige waar ik het niet helemaal mee eens ben is het volgende:

`Je krijgt 78 harten, een mooie hand voor een multi-way pot.´

Ik heb al eerder wat gezegd over suited connectors in een multiway pot. Naar mijn mening hebben die, zoals alle handen, vaak meer waarde in een HU pot. Ik weet ook dat veel mensen hier anders over denken, maar just my 2 cents

Verder hele goede read! Keep it up!
    One shove, one kill.
    No luck, just skill.

Premium Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Chips
    13,085
    Bracelets
    Poolman heeft al twee bracelets verdiend  Poolman heeft al twee bracelets verdiend 
    Qua positie kan in sommige gevallen makkelijk zijn is mijn idee maar over het algemeen maakt het mij niet veel uit, je probeerd toch de speler te isoleren om heads up tegen te komen aan een cashtafel en dan is de (Late)positie veel belangrijker vindt ik dan de positie voor of achter een aggr. speler of tight speler.

Aan de hand van de positie die ik heb op mijn tegenstander kan ik dan de pot min of meer controleren.
    Laatst gewijzigd door Poolman; 17-11-11 om 14:08.

PKR speler
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Chips
    499
    Bracelets
    donmikeblom is nog maar een beginner 
    Eens met poolman... Ik vind de positie waarop je zit als je een hand speelt veel belangrijker dan de positie t.o.v. aggr. speler.

Daarbij moet ik wel zeggen dat als ik tafels selecteer bij PKR ik er wel voor probeer te zorgen om links te gaan zitten van de spelers die ik herken en veel aan tafels zie zitten... Maar dan kijk ik dus meer naar hoe ervaren een speler is dan naar wat voor type...

PKR speler Blockju's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Chips
    5,911
    Bracelets
    Blockju is nog maar een beginner 
    Let ik nooit op eigenlijk, zit altijd op dezelfde stoel *cough
    Meestal ook de eerste die gaat zitten, dus gaat wat moeilijk dan lol

Maar ik neem aan dat dit vooral voor cashgames geld, want bij toernooien heb je geen keuze uiteraard en bij sngs heb je soms al geen keus meer, tenzij je nog een rondje wacht......
    Some fishes can't even swim......................... I CAN!!!!

Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innomine Bekijk berichten
    Mooi stukje hoor! Goed gedaan!

Het enige waar ik het niet helemaal mee eens ben is het volgende:

`Je krijgt 78 harten, een mooie hand voor een multi-way pot.´

Ik heb al eerder wat gezegd over suited connectors in een multiway pot. Naar mijn mening hebben die, zoals alle handen, vaak meer waarde in een HU pot. Ik weet ook dat veel mensen hier anders over denken, maar just my 2 cents

Verder hele goede read! Keep it up!
    Dankjewel voor de positieve feedback . Ikzelf vind dat een hand zoals 78 harten mooier is in een multi way pot want deze handen kunnen zeer big floppen. Maar het is wel zo dat als je een middlepair hit het bv makkelijker spelen is tegen 1 dan tegen meerdere

Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    Yup dit geldt idd voor cash games online & live. Volgende artikel is over position @ the table dus SB,BB,button etc seat selection is zeker niet zo belangrijk als positie in een hand, maar het is toch een strategie onderdeel dat best wel handig is om te weten zowel live als online imo

Forum rechten