Beste leden,
In deze thread zal sdk007 strategie artikelen plaatsen. Dit kan gaan om hand analyses, bankroll management of andere interessante dingen. Ook voor beginnende pokeraars kan dit erg handig zijn om te lezen en natuurlijk vermakelijk.
Sdk007 begint met een analyse van een High Stakes Poker hand, namelijk deze:
Take it away sdk!
Onderwerp: Strategy with sdk007 part 1: Hand Analysis HSP (Phil Laak vs Johnny Chan)
-
26-10-11 #1
Strategy with sdk007 part 1: Hand Analysis HSP (Phil Laak vs Johnny Chan)
Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here
-
26-10-11 #2
POKER HAND ANALYSIS: Phil Laak vs Johnny Chan (High Stakes Poker)
PREFLOP
Daniel Negreanu raised naar $2500 met 8c6c
Phil Laak called met 7s7d
Johnny Chan called met AdJs
FLOP
AhQs7c
Phil Laak hit trips
Johnny Chan flopt een paar Azen
Iedereen checkt
TURN
Jd
Laak bet 7000$ met trips
Chan called met 2 pair
Negreanu fold
RIVER
Ac
Beide heren hebben een full house, Laak 777AA, Chan AAAJJ
Laak bet 16400$ in een pot van 22300$
Chan raised naar 46400$ en Laak instafold
HAND ANALYSIS
Phil laak wist dat Johnny Chan hem niet zou raisen zonder een hogere fullhouse te hebben. Laak zette volgens mij Chan niet op QQ/KK of AA want dan had Chan preflop al geraised. Hij wist dat Chan zijn handrange AJ/AQ/AK was. Bij Chan zijn call op de turn vermoedde Phil Laak volgens mij dat Chan een A had, en mogelijk 2 pair.
De river bracht een A en Laak wist dat hij gebeat was als hij geraised werd.
Chan raiste hem en Phil Laak wist dat er noway was dat hij deze hand zou kunnen winnen, omdat Chan nooit zou bluffen op dit board en met deze voorgaande actie.
Laak wist dat Chan een hogere fullhouse had (AJ/AQ) en maakte een correcte en zeer goede laydown en had eveneens de discipline om zijn geweldige fold niet te laten zien aan de rest van de tafel.
-
26-10-11 #3
Vin deze analyse, niet om je af te kraken ofzo, een beetje open deuren intrappen. Je begint bij de river met de analyse en waarom Laak fold.
Er staat niks over het pre flop en flop spel......
Waarom raised Negreanu met 86s?
Waarom callt Laak met 77 ipv een raise?
Waarom callt Chan met AJ?
Waarom checken ze allemaal de flop?"There is more to poker than life."
-
26-10-11 #4
ja dat klopt eigenlijk wel haha
nog ni bij stilgestaan xD maarja, waarom?
negreanu speelt sowieso graag suited connecters zoals 86
laak zal gecalld hebben om te zien wat de flop brengt
en chan speelt sowieso graag AJ
maar echt in hun mind kan ik natuurlijk ook niet, kben geen pro
Laatst gewijzigd door sdk007; 26-10-11 om 23:53.
-
27-10-11 #5
Misschien interessant om de vragen van IWUD af te gaan. Wie durft?
Vraag 1: Waarom raised Negreanu met 86s? Hij speelt graag suited connectors, OK. Wat zou het meer kunnen zijn?
Iedereen mag antwoorden!Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here
-
27-10-11 #6
Ik ook niet, en mijn opmerking was zeker niet bedoeld om jou (en jouw eerste strategy stukje) af te zeiken, maar ik had er iets meer van verwacht.
Nou lees ik regelmatig strategy stukken, dus daar kan het ook aan liggen
Mijn idee over de de raise van Negreanu, alhoewel ik wel de informatie van de blinds en mogelijk antes mis (ik ga uit van 500/1K blinds met 100 ante, ook is onduidelijk wie de blinds hebben)
Negreanu is de "uitvinder" van het small ball principe. Hij speelt veel handen waarmee je, als je goed flopt, een grote kans maakt om een grote pot te winnen tegen een top hand. Hierdoor speelt hij relatief gezien veel handen en al die handen raised hij pre flop.
86s is een geweldige small ball hand. Als je de flop hard hit ben je binnen, is de flop kut kan je folden.
Het small ball principe houdt ook in dat je, omdat je meer handen speelt, lager raised dan de "normale" raise van 3 of 4 BBs.
Daarom speelt, en raised, hij met 86sooooooted.
Phil Laak heeft 77 en callt natuurlijk voor set value, makkelijk zat.
Dan hebben we Chan. Hij heeft AJ. Wel een leuke hand om te spelen in positie (waarin hij naar mijn idee zit)
Omdat een J kicker snel gedomineerd is zit een re raise er niet in, maar door de call van Laak heeft hij wel mooie odds om een flop te gaan kijken.
Tot zover pre flop
"There is more to poker than life."
-
27-10-11 #7PKR speler
- Ingeschreven
- Nov 2008
- Chips
- 25,139
- Bracelets
Johnny heeft de bb en laak heeft de sb alsik het goed zie wat de raise betreft is het denk ik op die stakes vrij normaal dat je naar 2.5keer de bb raised je ziet zehet ook op 5k nl dat ze dat doen.
Aq en ak zijn normaal handen dat je reraised zeker op de bb met 2 callers voor je is het de idiaale positie om daar te reraisen om de volgende redenen je weet dat daniel vrij loose speelt en dat laak daar waarschijnlijk niet met een top hand zit aangezien hij gewoon called zelfs met aj reraisen vind ik in die spot vrij normaal en is denk ik ev plus.
Nu weet ik niet hoe oud dat dit filmpje is maar aangezien de meeste mensen wel uit het stenen tijdperk van poker komen kan ik me voorstellen dat dit misschien wel een jaar of 3 oud is.
Toen werd er totaal ander gekaart als nu veel passiever.
Wat ik niet begrijp is dat daniel niet een keer vuurt om te proberen om de pot op te pakken normaal gesproken called men niet met kleine azen als je uit positie zit.
De turn spreekt voor zichzelf.
De fold van Laak vind ik zeer sterk maar ook wel opmerkelijk hij hoeft maar 30k te betalen voor een pot van 85k dus hij hoeft hem maar ongeveer 1 op 2.8 keer te winnen om even daar te draaien.
Dus random gezien denk ik dat dit tegen de meeste spelers ev+ om daar te callen .Laatst gewijzigd door Essential; 28-10-11 om 08:43.
-
28-10-11 #8
Vraagje voor iwanturdough, speel je zelf ook soms volgens het smallball principe? Want het lijkt me wel een interessante speelstijl, iemand hier al enige ervaringen mee? (mss volgend strategy artikel hier aan wijden?
). Ik denk dat ik Negreanu z'n telefoonnummer nog heb dus kan is bellen en hem interviewen? (joke)
Dit filmpje is al een paar jaar oud, dateert uit 1 van de eerste seizoenen van HSP (aan de vormgeving te zien).
Ik ben zelf terug begonnen met het kijken van HSP vanaf afl 1 dus ik zal deze hand nog wel tegenkomen dan
.
Overigens blij dat er wat reactie is op het artikel jongens, keep it up!
-
28-10-11 #9
Fijn dat je er nog even bij vermeld dat het een grap is, want ik had je bijna geloofd

Het smallball principe is inderdaad een erg interessante speelstijl, maar je moet erg veel skills hebben wil je hiermee +EV draaien. Omdat je eigenlijk alleen hard krijgt uitbetaald als je de flop heel hard hit, zal je de keren dat je minder hard hit moeten kunnen opvangen. Je zal namelijk vaak de flop missen of een pair hitten met overcards op het board. Je flopgame moet zo dus goed zijn dat je je lowpairs ook winstgevend kan maken. Hier komt vanzelfsprekend vrij veel bluffen bij kijken.
Kortom: Het is een speelstijl weggelegd voor de gevorderde pokereraar en wordt vrijwel alleen toegepast in cashgames, omdat je hier altijd deep zit.One shove, one kill.
No luck, just skill.
-
28-10-11 #10
Hahaha ja had men reply ge-edit en ff joke erbij gezet anders geloofde iemand het mss nog
Yup dan moet je postflop spel echt wel uitstekend zijn en moet je super goede reads hebben eigenlijk.
Maar vind het zeker wel een interessante speelstijl, niet zo zeer om zelf toe te passen (zo super goed is mijn postflop spel nog niet, toch niet voor smallball
) maar om bij te leren over smallball poker. Denk dat ik het maar is ga opzoeken en er een artikel over schrijf!

LinkBack URL
About LinkBacks
Antwoord met citaat
Digg
del.icio.us
StumbleUpon
Google