Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: Standaard or donk fold?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.
Resultaten 1 tot 9 van de 9
    PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 

Standaard or donk fold?

Table #41377527 - STT # 24181761
    Starting Hand #1917559856
    Start time of hand: 18 Nov 2011 16:21:40
    Last Hand #1917558681
    Game Type: HOLD'EM
    Limit Type: NO LIMIT
    Table Type: TOURNAMENT
    Money Type: TOURNAMENT CHIPS
    Blinds are now 10 / 20
    Button is at seat 1
    Seat 1: Mrbagel - 1,480
    Seat 2: mavericki - 1,600
    Seat 3: domdy - 1,480
    Seat 4: DaViper87 - 1,500
    Seat 5: escapada - 1,500
    Seat 6: BLINDRAZOR - 1,450
    Seat 7: jclevac - 1,450
    Seat 8: seankilkenny - 1,540
    Seat 9: schaetzchen80 - 1,500
    Seat 10: Shoeshine - 1,500
    Shuffling Deck
    Moving Button to seat 2
    domdy posts small blind (10)
    DaViper87 posts big blind (20)
    Dealing Cards
    Dealing [T c][T h] to domdy
    escapada folds
    BLINDRAZOR calls 20
    jclevac folds
    seankilkenny folds
    schaetzchen80 did not respond in time and is folded
    schaetzchen80 folds
    Shoeshine folds
    Mrbagel raises to 60
    Mrbagel: EBANIY KLOYN
    mavericki calls 60
    domdy calls 60
    DaViper87 calls 60
    BLINDRAZOR calls 60
    Pot sizes: 300
    Dealing Flop [8 d][6 d][J h]
    domdy checks
    DaViper87 checks
    BLINDRAZOR checks
    Mrbagel checks
    mavericki checks
    Pot sizes: 300
    Dealing Turn [T s]
    domdy bets 150
    DaViper87 calls 150
    BLINDRAZOR raises to 650
    Mrbagel folds
    mavericki calls 650
    domdy has requested more time
    Mrbagel: Chicken!
    domdy is using the time bank
    domdy has 5 seconds remaining in the time bank
    domdy folds
    DaViper87 raises to 1,440 (all-in)
    BLINDRAZOR calls 1,390 (all-in)
    domdy says Fresh Fish!
    mavericki calls 1,440
    Pot sizes: 4,620
    Pot sizes: 100
    mavericki shows [3 d][Q d]
    DaViper87 shows [6 c][6 s]
    BLINDRAZOR shows [Q s][9 d]
    Dealing River [2 d]
    Pot sizes: 4,620
    Pot sizes: 100
    DaViper87 has Three of a Kind: 6s
    mavericki has Flush, Queen high
    mavericki wins 100 from side pot #1 with: Flush, Queen high
    domdy laughs his *** off.
    BLINDRAZOR has Straight, Queen high
    mavericki wins 4,620 with: Flush, Queen high
    Seat 1: Mrbagel - 1,420
    Seat 2: mavericki - 4,820
    Seat 3: domdy - 1,270
    Seat 4: DaViper87 - 0
    Seat 5: escapada - 1,500
    Seat 6: BLINDRAZOR - 0
    Seat 7: jclevac - 1,450
    Seat 8: seankilkenny - 1,540
    Seat 9: schaetzchen80 - 1,500
    Seat 10: Shoeshine - 1,500
    End of Hand #1917559856

(Re)raise niet vaak middle pairs in early stage voor de goede orde.

Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    2de vraag:

Hoeveel donks zie je in deze hand? 1,2,3 of 4?

PKR speler Marc0pa's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Chips
    21,455
    Bracelets
    Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen 
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door domdy Bekijk berichten
    2de vraag:

Hoeveel donks zie je in deze hand? 1,2,3 of 4?
    afbeelding

In ieder geval 1 massive donk!

Verder: good fold...tricky board.
    afbeelding

Administrator Sheriff's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Chips
    16,151
    Bracelets
    Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum 
    Goede fold imo, in dit stage van het toernooi heb je geen zin om tegen een gemaakt straatje aan te lopen. Laat maar gaan en pak ze in een andere spot.

Hoeveel donks.. ehmm mavericki grootste donk, BLINDRAZOR is ook een donk (Q9 limpen vroeg in het toernooi in een slechte positie). DaViper87 overschat zijn hand in deze situatie, kan gebeuren.. MrBagel is niet echt een donk te noemen in deze hand en over jou zal ik maar niet beginnen
    Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here

PKR speler Blockju's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Chips
    5,911
    Bracelets
    Blockju is nog maar een beginner 
    Aan de speelstijl te zien is dit phase 1, phase 2??
    Tja, is altijd lastig om TT early stage te krijgen. Aan de spelers te zien zou je met een reraise ook niet veel opschieten, aangezien die toch wel zullen callen. En met elke overcard op tafel heb je dan geen idee meer waar je staat met je paartje.
    Je zou zelfs kunnen folden, ik weet het, dat is wel heel tight, maar gezien de spelers zou ik dat zo slecht nog niet eens vinden.

Maar even over de beslissing op de turn: ik denk dat ik hem ook gefold had, het was vrij obvious dat ie ze straatje gehit zou hebben, terwijl er ook aapjes rondlopen die deze raise met 2 pair of toppair maken, maarja. Early stage wil je gewoon zoveel risico nog niet nemen en vroeg of laat betalen die donks je weer terug (of riverren je met een 2-outer).

De Donks:

Donk nr1. mavericki: call met Q3s preflop om vervolgens een reraise naar de helft van zijn stack op de flop gewoon te callen met een flushdraw (LMAO) Hij is de koning-donk hier aan tafel. En natuurlijk hit ie.. lol

Donk nr2. DaViper87: Dat je op de BB er 40 bijlegt in een pot van 260 op een flopje te zien met 66 vind ik niet raar, maar om dan vervolgens je trips te checken op een drawgevoelig board??? Misschien had ie daar een check-raise geplant, maar toch, daar mag je gewoon niet checken, want bijna elke turn is een scarecard. Op de turn callt ie alleen maar jou bet (heel zwak, blijkbaar dacht ie er nog steeds aan om slow te playen) om daarna na een gecallde reraise all in te gaan......... how not to play.

BLINDRAZOR komt opzich ook wel in aanmerking voor 'donk', want Q9 is nou eenmaal geen geweldige hand om in early stage en middle position een raise mee te callen. Op de turn reraised hij naar de helft van zijn stack. Hij mag dan de nuts hebben, maar toch zou ik hier eerder all in gaan gezien de tegenstanders, want je wilt niet dat iemand zijn flush chased en hit, om vervolgens nog zo weinig achter te hebben dat je onmogelijk kunt folden. En er zijn altijd mensen die jouw all in daar dan gewoon met toppair of 2pair callen.
    Some fishes can't even swim......................... I CAN!!!!

Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    Test.........

Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    Dit was dus een P3 en na lang spelen werd ik 2de en won een P4.
    Ongeveer tegelijkertijd speelde ik een P4 met eveneens drama spel, na 5min 3 spelers eruit in een 4way allin so funny, en ook daar won ik een P5.
    Het is niet echt poker die phases maar wel erg easy.

Maargoed tijd niet gepokerd dus ben nog een btj roestig en zat te denken dat dit maybe een btj te tighte fold was, outcome heb er niet zoveel mee te maken, zat meer aan een trips Jacks te denken btw en idd aan een Q9 na limp-call preflop.

Premium Member sdk007's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    23,583
    Bracelets
    sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  sdk007 is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Je hebt goed gefold maar wat ik me afvraag is waarom je niet inzette op de flop? Dan had je toch kunnen zien wie er callde en waar je stond? De flop is nog niet zo slecht met maar 1 overcard voor jouw TT. Gewoon een vraagje, niet om je speelstijl in vraag te stellen.

Verder ben ik het helemaal eens met Blockju, wat die Q3 etc nog in de hand doet weet ik helemaal nietmeer

Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sdk007 Bekijk berichten
    Je hebt goed gefold maar wat ik me afvraag is waarom je niet inzette op de flop? Dan had je toch kunnen zien wie er callde en waar je stond? De flop is nog niet zo slecht met maar 1 overcard voor jouw TT. Gewoon een vraagje, niet om je speelstijl in vraag te stellen.
    Ik wil geen big pot spelen met TT early stage SNG of moet (semi) nuts hebben, dus ik kies met mn TT ervoor om te flatten preflop en niet reraise (middle of late stage speel ik m waarschijnlijk anders preflop), nu kom ik in een family pot wat ik weet wat kan gebeuren en ok niet erg is. Wil in een family pot early stage eigenlijk geeneens weten waar ik sta want ik moet daar chips voor gebruiken.

Maw ben nooit zo actief early stage sng, wil bv nog wel eens AK folden preflop na enig weerstand, ik kan zelfs AK folden early position preflop in unraised pot, klinkt raar maar vertrouw heel erg op mn middle/final stage SNG.

Forum rechten