Oke, je zit deep in een tour. Laten we het alleen over de final table hebben.
Je bent short stack aan tafel met een stack van rond de 10BB's.
Je krijgt een hand die niet echt heel goed is in middle position, laten we zeggen A9off.
Wat kan je dan het beste doen??
Pushen vanwege de fold equity, of juist raisen zodat het lijkt als of je een erg goede hand speelt?
Wat denken jullie?
Onderwerp: short stack aan FT in MTT
Resultaten 1 tot 6 van de 6
Bekijk poll resultaten: push of raise
- Stemmers
- 5. Je mag niet op deze poll stemmen
-
21-08-11 #1
short stack aan FT in MTT
"There is more to poker than life."
-
21-08-11 #2PKR speler
- Ingeschreven
- Aug 2011
- Chips
- 2,417
- Bracelets
Zit net op het randje. Ik hou meestal 8BB's aan dus ik zeg raise. Ligt natuurlijk ook aan je tafel image.
-
22-08-11 #3
Ah! Hij heeft hem gepost
Hier hadden IWUD en ik gisteren wat hersenspinsels over. Eigenlijk kan je de vraag ook zo formuleren; "Vind je een raise van een shortstack (>10BB) sterker ogen dan een allin?"
Ik persoonlijk neig sneller naar een allin als ik uit raise of allin moet kiezen. Liever wacht ik natuurlijk positie af om te openshoven en zal ik Arag handen hier, in deze positie, liever folden. Dit hangt ook af van de average stack, de stacksizes achter me en hoe tight de tafel is en vooral ook de blindstructure (bij een turbo zal ik al vanaf 15BB gaan open-shoven, omdat een raise hier sowieso beantwoordt wordt met een allin en hier veel meer preflop gespeeld wordt).
Het nadeel van een raise met deze hand is dat je vrijwel meteen potcommitted bent na je c-bet op een gemiste flop. Stel dat je UTG 3BB raised met A9o met 10BB left en een bigstack uit middle pos called, dan zit er al 9BB + antes in de pot (ongeveer 10bb dus). Met nog 7BB left en een c-bet van een halve pot heb je dus nog 2BB left, dus je knalt je laatste 7BB er gewoon in of je nou gehit hebt of niet. Dan zeg je misschien; "Maar het voordeel van een raise ipv een allin is dat ik op de flop kan spelen en dus ook kan check-folden op een gemiste flop". True true, maar waarom zou je 30% van je stack raisen als je van te voren al weet dat je op een gemiste flop zal gaan check-folden terwijl je 'de lead' hebt?
Zelf denk ik dat, als je A9 shortstacked OOP wilt spelen, een allin hier beter is dan een raise. Met een allin heb je meer Fold Equity, maak je het zien van een flop duurder voor degene die een net-niet hand hebben en hoef je geen moeilijke beslissingen te nemen op een gemiste flop. Als ik in de BB zit met de chiplead en een shorty met >10BB raised 3BB en ik heb KJ/KT/QT/QJ etc., dan wil ik best 2BB bijleggen om een flop te zien. Terwijl ik dezelfde handen bij een allin waarschijnlijk zou folden.
Bij 10BB of minder ga ik in een MTT in de 'push or fold'-modus. Mijn hele stack erin of niks. Geen moeilijke beslissingen op de flop in een multiway pot waarin een c-bet tricky is, geen goedkope flops voor mijn tegenstanders en nog een goede dot Fold Equity. Daarbij komt nog het volgende trouwens. Als je hier je bottom range hands gaat raisen om sterk te ogen, wat doe je dan met je monsters als AK, AA, KK, QQ etc.? Die ga je ook raisen dan neem ik aan, anders ben je wel erg makkelijk te lezen. Of je raised met al je handen >10BB, of je knalt al je handen allin. Als je die tactiek aanhoudt weet de villain nooit of het een Arag handje is of een monster, want vrijwel iedereen knalt zijn stack erin met 10BB or less. Neh...mijn flopspel bewaar ik wel voor een stack van 12BB of meer. De rest is shove or fold
Laatst gewijzigd door Innomine; 22-08-11 om 10:28.
One shove, one kill.
No luck, just skill.
-
22-08-11 #4
Vooral met jouw laatste stukje heb je een goed punt (maar dat zei ik gister ook al volgens mij)
Wat mij nog wel eens op valt is dat veel spelers die short zijn pushen, en als ze dan raisen dat ze een top hand showen.
Daardoor KAN een raise sterker overkomen dan een push. Want ik ga er van uit dat er meer mensen dit op is gevallen.
Maar ja, als je dan een A-rag raised zit je inderdaad op de flop te kutten als je niks hit, en dat gebeurd vaker dan dat je wel hit!
In mijn 1e bericht had ik het trouwens wel over middle positie (en late positie) Dus dat je alleen de cutoff, button en blinds nog achter je hebt.
Met Ax zou ik UTG geen raises gaan maken."There is more to poker than life."
-
22-08-11 #5
Tijd niet gepokerd dus ben een btj rusty, 10BB ben ik aan t push or folden imo, dus in middle pos en geen raise voor me push ik, denk zelfs met minder.
Btw felli met je winst in de Gold, /well played
-
22-08-11 #6
Het ligt echt aan de tafel hoe ik zal spelen, ik ben eigelijk erg tight ook als ik short ben aan een FT. Zoals ik direct al zei het ligt echt aan het toernooi.
10BB, zal ik nog rustig folden... Bij 7 over minder BB's left ga ik wel met Arag pushen....
Gister heb ik hierdoor wel mijn toernooi verneukt...Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag!!!

LinkBack URL
About LinkBacks
Antwoord met citaat
Digg
del.icio.us
StumbleUpon
Google