Beste iedereen,
Mijn naam is Carpe Diem, ik ben 20 jaar en ik studeer in Utrecht. Ik poker al ruim 3 jaar, waarvan het laatste jaar pas echt serieus.
In mijn korte pokercarri? heb ik tot zover kleine succesjes weten te boeken. Een 3e plaats in de Big 22 op Stars gaf mijn bankroll afgelopen juni een grote boost. Bij de laatste 3 verloor ik vrijwel mijn gehele stack met KK tegen JT. Een nare beat. Nog geen maand later haalde ik de finaletafel van de 200K GTD op IPoker. Een verloren AK vs. AQ bij de laatste 2 tafels had mij al parten gespeeld, want ik begon de finaletafel als shortstack. Uiteindelijk toch 3000 dollar weten te pakken, maar tevreden was ik niet, want de eerste plaats was ruim 42000.
Verder heb ik twee grote buitenlandse toernoooien gespeeld, te weten twee edities van de UKIPT. Helaas heb ik in beide toernooien niet weten te cashen (in Dublin kwam ik wel dichtbij), maar ik heb wel met verschillende EPT-winnaars aan tafel gezeten en ik heb er zelfs een weten uit te schaken. Iets wat mijn vrienden nog vaak van me zullen horen, haha. Over twee weken speel ik overigens de MCOP (330 side-event).
Nu zal je misschien denken wat ik hier kom doen. De laatste periode heb ik een enorme swing op Stars en ik wilde eigenlijk even op een andere site spelen. Ik heb op veel verschillende sites gespeeld en in het verleden ook op PKR. Wat ik me van PKR herinner is dat het aantal spelers klein is, maar dat er wel goed geld op te verdienen is. Ik ga het eens uitproberen. Met name wil ik de grotere toernooien gaan spelen, zoals de PKR Masters, de High Rollers en de Oktoberfest. Heeft iemand ervaring met dit niveau?
Verder wil ik me op dit forum gaan toeleggen op het bespreken van handen op PKR. Eventueel pak ik af en toe zelfs een forumtoernooitje mee.
Onderwerp: Pluk de dag
-
27-10-11 #1PKR speler
- Ingeschreven
- Oct 2011
- Chips
- 2,136
- Bracelets
Pluk de dag
-
27-10-11 #2
Kijk...dat is jezelf voorstellen! Ook fijn om eens meer dan drie zinnen te lezen zonder al tien spelfouten te zijn tegengekomen
Nice results hoor! Een highroller dus...altijd leuk om die erbij te hebben. Zelf heb ik geen ervaring met de Masters of The High Roller, maar ik pak af en toe wel eens een dergelijke MTT als de Oktoberfest serie mee. Het niveau op PKR is dramatisch, dus daar zal je geen problemen hebben
Welkom en hopelijk een keer tot aan de tafels!One shove, one kill.
No luck, just skill.
-
27-10-11 #3
Welkom hier!!
Lijkt er op dat jij je niet voor het wachtwoord van de freeroll hebt aangemeld
Ben wel benieuwd naar jouw besprekingen van handen. Ben hoofdzakelijk een cash speler en heb veel leaks in MTTs. Aan jouw openingspost te zien ben jij vooral aan de toernooi tafels te vinden.
Heb zelf 2x de masters gespeeld, dus echt ervaring heb ik niet.
Succes in ieder geval, hopelijk tot ziens een keer aan de tafels (bij de forum tour) en ben erg benieuwd naar jouw HH besprekingen!"There is more to poker than life."
-
27-10-11 #4PKR speler
- Ingeschreven
- Oct 2011
- Chips
- 2,136
- Bracelets
Ik ben ook geen high roller, eerder een medium roller. Begrijp dat ik de grote toernooien (dus van 100 euro) slechts incidenteel, gezien het feit ik ook nog andere verplichtingen heb buiten het pokeren.
Plaats maar eens wat handen op het forum en dan zal ik er wel naar kijken. Ik speel zelf ook wel eens cashgames, maar het klopt inderdaad dat ik tegenwoordig vooral toernooien speel. Online cashgames zijn voor mij niet winstgevend, live overigens wel. Vorig jaar was ik zo'n beetje elke week wel in het HC te vinden, maar dat vind ik tegenwoordig niet zo leuk meer.
-
27-10-11 #5
Welkom Carpe Diem!
Mooie introductie en ook al een fijne hand analyse met opbouwende kritiek. Meer van dit aub!
Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here
-
29-10-11 #6
Welcome.
Very good first post.
Kan merken dat je ze pokerwise aardig op een rijtje hebt.
-
29-10-11 #7
Btw een verslag over een live toernooi zou erg leuk zijn.
Kan ook 1tje uit t verleden zijn offcourse.
-
29-10-11 #8
Welkom!
Leuke openingspost!:-)
Zie je aan de tafels!
Cya!
RiekjeLeer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag!!!
-
31-10-11 #9PKR speler
- Ingeschreven
- Oct 2011
- Chips
- 2,136
- Bracelets
Ik ben denk ik nog niet eens op de helft... Er is overigens nooit een eindpunt, voor niemand niet. Elke pokerspeler moet zichzelf blijven ontwikkelen en meegaan met de tijd.
Ik speel de MCOP over anderhalve week. Als ik een beetje ver kom zal ik een verslagje maken.
Dank! Ik merk overigens wel dat er maar weinig op dit forum gepost wordt en dat de nadruk vooral op de 'gezelligheidstopic' ligt en minder op het strategiegedeelte. Een pokerforum heeft toch als primaire doel om pokerspelers bij elkaar te brengen die elkaar wat kunnen leren, maar als ik het strategiegedeelte van dit forum zie, dan is het toch een beetje jammer.
-
01-11-11 #10PKR speler
- Ingeschreven
- Oct 2011
- Chips
- 2,136
- Bracelets
BTW hier een klein verslagje van de UKIPT Dublin, eerste dag:
Het begin van het toernooi verliep voortvarend. Ik zat aan een tafel met vrij slechte spelers. Deze spelers wisten niets van positiespel, pot odds of hoe ze een hand konden representen. Uitzondering waren twee spelers, de Braziliaanse pro Bernardo Dias en een Ier. Zij zaten echter rechts van me, dus ik had positie op hen, ik heb de hele dag geen problemen van hen ondervonden. Na 3 orbits stond ik op 18K, mede door wat aggressief 3-betten en licht valuebetten.
Toen kreeg ik een set tegen top 2 pair, een reraise naar 6K werd op de river netjes afgecalld en toen stond ik al bijna op 30K, dit in level 1. Het was duidelijk wie de table captain was.
Het zou echter niet lang meer duren totdat David Vamplew, winnaar van de EPT London en een UKIPT regular, bij mij aan tafel kwam te zitten. Hij zat op seat 10 (zelf zat ik op seat 6), dus we zouden elkaar gaan tegenkomen. Vamplew speelde zelf iets van 10K, maar wist door set over set een speler uit te schakelen. Speelde daarna dus iets van 18K.
De eerste clash met David was toen ik in de big blind met pocket zessen zat. Hij raisede vanuit mid-early, en ik flatte vanuit de BB. Flop was T94 met 2 ruiten. Ik check, Vamplew C-bet, ik call. Turn was een lage kaart, van ruiten. Check-check. De river was nog een tien, dus ik was redelijk overtuigd de beste hand te hebben. Kleine valuebet werd netjes door de EPT-winnaar afbetaald en ik kon lekker doorstapelen.
Een paar handen later vond ik pocket tienen. Ik raise vanuit early met TT, er wordt door de Small blind (Vamplew) en de big blind geflat. Flop is T53 met twee klaveren. Ik C-bet, Vamplew flatcallt en de big blind gaat uit de weg. Turn is een 8 en de rest kunnen jullie in bovenstaande post lezen of hier: UKIPT Dublin: Day 1B, level 1 & 2 updates (blinds 50-100) - PokerStarsBlog.com (wel met de notie dat de betsizings niet kloppen. Ik bette 1800, hij raisede naar 4800, ik naar 14K en hij shovet, ik insta-happydance-call.
45K na de eerste twee levels. In het derde en het vierde level kreeg ik niet echt mooie kaarten meer, maar door aggressief spel (o.a. 3-bet bluffen op de flop met Koning hoog) heb ik mijn stack weten uit te bouwen na 50K.
In level 5 en 6 ging het bergafwaarts. Kaarten zaten niet mee en de spots om te 3-betten of te bluffen dienden zich niet aan. Nadat ik 3 orbits op rij gefold had, raakte ik verwikkeld in de volgende hand, blinds 200/400. UTG limpt, UTG+3 raiset naar 1200, 2 spelers vanuit middle en late flatcallen en ik zit op de button met 73off. Excellent squeezespot. Ik maak dus een raise naar 4800. Speler die UTG gelimpt had, maakt de call en de rest gaat uit de weg. Flop is vervolgens AsKsTc. Aangezien de speler veel handen limpte, had hij zeker wat azen in zijn range en omdat hij een slechte speler is, zou ik hem ook niet weg kunnen krijgen, dacht ik. Hij check, ik check behind. Turn is Ts. Hij bet groot, en ik fold. Hij laat 99 zien. WTF, UIT POSITIE CALLEN MET 3 ACTIEVE SPELERS ACHTER JE? WAAR BEN JE MEE BEZIG? Na level 6 was ik aldus teruggevallen tot 35K.
In het volgende levels zou ik dat weer goedmaken. Door o.a. een herocall te maken met A7 op een board met 3 overs, won ik een grote pot waardoor ik weer terugstond op 50K.
Level 9 ging voortvarend. Ik schakelde tweemaal een shortie uit met KK, nadat zij geopenshovet hadden of mij gereshovet. 80K.
In levels 10 (500/1000) maakte ik wat bizarre dingen mee. Ik kon tweemaal een potje oppakken waardoor mij stack doorgroeide naar 90K. Vervolgens heb ik QhTh en open ik vanuit mid-early. Ik krijg een caller vanuit middle en een call vanuit de blinds. Flop is 8c9cJc Ik C-bet 5800, gozer met een grote stack die nog maar een paar handen aan tafel bij mij zat, raiset naar 26K. Ik speelde op dat moment zo'n 75K. Na lang nadenken fold ik uiteindelijk. Villain beweert daar 6c7c te spelen, wat enigszins sense maakte.
De hand daarop AKo. Ik raise vanuit early naar 2400, speler vanuit de small blind 3-bet me naar 4800, ik 4-bet naar 13000 en hij denkt even na en shovet voor 70K meer, mij dus coverend. Weer een moeilijke beslissing, maar het afstacken van een all-in met 75 blinds vond ik toch iets te spewy en helaas moest ik deze hand laten gaan. Terug tot 60K. Nog 2 potjes kunnen oppakken en daardoor sloot ik de dag af met 68K

LinkBack URL
About LinkBacks
Antwoord met citaat

Digg
del.icio.us
StumbleUpon
Google