We zitten in de beginfase van een toernooi (3e blindlevel), waarin zich de volgende hand afspeelt. Ik ben vrij aggressief geweest tot dusver, mede omdat ik een aantal mooie handen/mooie flops heb gezien. Tegenstander (lvlitch) is ook actief geweest, en heeft 36% van zijn handen gespeeld, waarvan hij 17% geraised heeft, en 7% ge3-bet.
Table #40991106 - Tournament #23978190 Table #17
Starting Hand #1900045627
Start time of hand: 01 Nov 2011 17:47:55
Last Hand #1900044252
Game Type: HOLD'EM
Limit Type: NO LIMIT
Table Type: TOURNAMENT
Money Type: TOURNAMENT CHIPS
Blinds are now 30 / 60
Button is at seat 4
Seat 1: HERO - 7,310
Seat 2: mondomaha - 3,020
Seat 3: SaintKnish - 1,882
Seat 4: Philsway - 5,878
Seat 5: lvlitch - 9,250
Seat 6: sjossske - 4,660
Shuffling Deck
Moving Button to seat 5
sjossske posts small blind (30)
HERO posts big blind (60)
Dealing Cards
Dealing [A c][3 s] to HERO
mondomaha folds
SaintKnish did not respond in time and is folded
SaintKnish folds
Philsway folds
lvlitch raises to 180
sjossske folds
HERO calls 180
Pot sizes: 390
Dealing Flop [4 h][8 c][3 c]
HERO checks
lvlitch bets 293
HERO calls 293
Pot sizes: 976
Dealing Turn [T d]
HERO checks
lvlitch bets 750
HERO calls 750
Pot sizes: 2,476
Dealing River [Q c]
HERO checks
lvlitch bets 2,040
HERO ???
Wat zouden jullie hier doen? Folden of callen?
Onderwerp: Low pair callen op de river?
-
02-11-11 #1PKR speler
- Ingeschreven
- Oct 2011
- Chips
- 2,136
- Bracelets
Low pair callen op de river?
-
02-11-11 #2
Ik ben geen toernooispeler, maar zal eens een poging wagen.
Ik vind het een lastige hand, ook omdat het nog redelijk in het begin van een toernooi is.
Mijn verwachting is dat hij je op de flop en turn eruit probeert te drukken, dat mislukt.
De river zou hij geraakt kunnen hebben, maar waarom zou hij hem dan all in knallen? Ik zet hem hier niet op een flush, maar eigenlijk ook niet op een hand als KQ of QJ, dan zou hij waarschijnlijk wel kleiner betten op de river.
Na deze analyse gemaakt te hebben denk ik dat het een stone cold bluff is en call ik in deze spot (en baal waarschijnlijk van de uitkomst :P)Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here
-
02-11-11 #3
Ik begrijp niet helemaal wat precies je gedachtengang is met deze hand, maar ik zal proberen deze te beschrijven zoals ik hem zie;
1) Je called met A3 vanuit de BB, omdat je denkt dat hij voor een buttonsteal gaat en zijn VPIP zo hoog is dat jouw Arag het nog best goed kan doen tegen zijn range (vanuit die positie). Je flat gewoon omdat je logischerwijs de pot pre niet te groot wil maken en wil zien hoe het op de flop developed.
2) Je checkt omdat de villain de 'lead' heeft (standaard) en flat zijn c-bet om te zien of hij zwakte zal tonen op de turn of hij je gaat 'barrelen'. Je zou hier ook kunnen kiezen om te check raisen om te zien waar je staat met je low pair. Je hand kan namelijk amper improven (alleen een 3, A of gutshot flush). Je kiest voor de call omdat je weet dat hij bluft en hoopt dat de turn niet in zijn mogelijke range ligt. Zoals ik al eerder zei is zijn range vrij groot, dus naar mijn inziens maak je het jezelf alleen maar moeilijker naarmate er meer kaarten op het board komen. Als je A3 besluit te spelen, speel dan agressief. Zeker als je 'alleen maar' botom pair hebt...
3) Op de turn check-call je weer nadat er een T op het board is gekomen. Deze T zou makkelijk in zijn range kunnen liggen en door alleen te flatten weet je nog niet waar je staat.
4) Op de river maakt hij een flinke bet, één die ik persoonlijk niet zou callen (ik had het ook niet tot de river uitgehouden). Als ik hem was had ik jouw op een flush draw gezet, dus ik snap zijn river bet niet helemaal. Waarschijnlijk verwacht hij dat wanneer jij je flush gehit zou hebben je zou 'value' betten zodat hij niet behind kan checken. Het zou ook kunnen zijn dat hij semi-blufte met zijn eigen flushdraw en gehitte T ofzo.
Waar ik hem persoonlijk zelf op zet is TQ of TJ ofzo. Ik zou zijn bet hier zeker niet afcallen, omdat het nog erg vroeg in het toernooi is en er veel betere spots komen met makkelijkere beslissingen. Al met al vind ik je hand overplayed voor dit stadium van het toernooi.Laatst gewijzigd door Innomine; 02-11-11 om 16:17.
One shove, one kill.
No luck, just skill.
-
02-11-11 #4
You completely lost me in here, of je river called en wint met n herocall doet daar compleet nix aan af.
Is dit een test ofzo?
Anders kan ik t namelijk niet zien, completely overplayed in many ways.Laatst gewijzigd door domdy; 02-11-11 om 17:02.
-
02-11-11 #5PKR speler
- Ingeschreven
- Oct 2011
- Chips
- 2,136
- Bracelets
Nee, dit is zeker niet bedoeld als test. Ik wil het strategiegedeelte juist verbeteren door het posten van handen. IMO is deze hand nog best wel een spot, aangezien villain op deze river, die zowel een flush als straight kan completen (en bovendien nog een over is t.o.v. de kaarten die er al liggen), niet zoveel handen zou uitbetten.
Maargoed, jij vind deze hand dus overplayed? Waarom?
-
02-11-11 #6
Je verliest alleen maar tegen 44+, dus afcallen die handel.
You might get lucky
-
02-11-11 #7
De villain toont 3 streets 'sterkte'. Het lijkt me dus vrij aannemelijk dat je beat bent met je paartje 3'en... De river afcallen gaat je de pot echt niet bezorgen imo, dus zal je moeten raisen in deze 'spot'. Dus dan raise je hem naar 5K op de river ofzo (vrijwel allin)...met je paartje 3'en...in blind level 3....met een stack van 7K...
Daarnaast is dit wel PKR he...geen nosebleed cashgames...'reads' op spelers zijn bijna niet te maken, want ze weten vaak niet beter dan zomaar wat te spazzen.
In my honest opinion is dit gewoon een very bad play, of je de pot nu wint met een herocall/heroraise of niet. Wil je A3 zonodig spelen, dan is een check-raise op deze flop de 'enige manier'. Na de flop had je al niet meer in de hand moeten zitten naar mijn mening. De hand wordt veel te duur voor je handsterkte....sterk overplayed...
P.S. Geeft niet weg dat het wel zeer op prijs wordt gesteld dat je het statistieken gedeelte van dit forum wilt spekken. Mad props voor een nieuwkomer. Keep 'm coming
One shove, one kill.
No luck, just skill.
-
02-11-11 #8
Sorry heb echt geen idee wat je hier aan t doen bent early stage notabene, komt over als chips weggooien/verspelen.
Je BB defenden met A3 is t enige waar ik nog een beetje in kan komen, zou t zelf folden early maar ok jij besloot te callen (why geen reraise?).
Ok, daarna, sorry you completely lost me, verspilde chips weggooien kan er weinig meer van maken.
-
02-11-11 #9PKR speler
- Ingeschreven
- Nov 2008
- Chips
- 25,139
- Bracelets
dit is hoop ik toch een grapje ?
-
02-11-11 #10PKR speler
- Ingeschreven
- Nov 2008