Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: Low pair callen op de river?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.
Resultaten 1 tot 10 van de 42
    PKR speler
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Chips
    2,136
    Bracelets
    Carpe Diem is al op de goede weg 

Low pair callen op de river?

We zitten in de beginfase van een toernooi (3e blindlevel), waarin zich de volgende hand afspeelt. Ik ben vrij aggressief geweest tot dusver, mede omdat ik een aantal mooie handen/mooie flops heb gezien. Tegenstander (lvlitch) is ook actief geweest, en heeft 36% van zijn handen gespeeld, waarvan hij 17% geraised heeft, en 7% ge3-bet.

Table #40991106 - Tournament #23978190 Table #17
    Starting Hand #1900045627
    Start time of hand: 01 Nov 2011 17:47:55
    Last Hand #1900044252
    Game Type: HOLD'EM
    Limit Type: NO LIMIT
    Table Type: TOURNAMENT
    Money Type: TOURNAMENT CHIPS
    Blinds are now 30 / 60
    Button is at seat 4
    Seat 1: HERO - 7,310
    Seat 2: mondomaha - 3,020
    Seat 3: SaintKnish - 1,882
    Seat 4: Philsway - 5,878
    Seat 5: lvlitch - 9,250
    Seat 6: sjossske - 4,660
    Shuffling Deck
    Moving Button to seat 5
    sjossske posts small blind (30)
    HERO posts big blind (60)
    Dealing Cards
    Dealing [A c][3 s] to HERO
    mondomaha folds
    SaintKnish did not respond in time and is folded
    SaintKnish folds
    Philsway folds
    lvlitch raises to 180
    sjossske folds
    HERO calls 180
    Pot sizes: 390
    Dealing Flop [4 h][8 c][3 c]
    HERO checks
    lvlitch bets 293
    HERO calls 293
    Pot sizes: 976
    Dealing Turn [T d]
    HERO checks
    lvlitch bets 750
    HERO calls 750
    Pot sizes: 2,476
    Dealing River [Q c]
    HERO checks
    lvlitch bets 2,040
    HERO ???

Wat zouden jullie hier doen? Folden of callen?

Administrator Sheriff's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Chips
    16,131
    Bracelets
    Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum  Sheriff is met acht bracelets de held van het forum 
    Ik ben geen toernooispeler, maar zal eens een poging wagen.

Ik vind het een lastige hand, ook omdat het nog redelijk in het begin van een toernooi is.
    Mijn verwachting is dat hij je op de flop en turn eruit probeert te drukken, dat mislukt.
    De river zou hij geraakt kunnen hebben, maar waarom zou hij hem dan all in knallen? Ik zet hem hier niet op een flush, maar eigenlijk ook niet op een hand als KQ of QJ, dan zou hij waarschijnlijk wel kleiner betten op de river.

Na deze analyse gemaakt te hebben denk ik dat het een stone cold bluff is en call ik in deze spot (en baal waarschijnlijk van de uitkomst :P)
    Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here

PKR speler Innomine's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Chips
    14,938
    Bracelets
    Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Ik begrijp niet helemaal wat precies je gedachtengang is met deze hand, maar ik zal proberen deze te beschrijven zoals ik hem zie;

1) Je called met A3 vanuit de BB, omdat je denkt dat hij voor een buttonsteal gaat en zijn VPIP zo hoog is dat jouw Arag het nog best goed kan doen tegen zijn range (vanuit die positie). Je flat gewoon omdat je logischerwijs de pot pre niet te groot wil maken en wil zien hoe het op de flop developed.

2) Je checkt omdat de villain de 'lead' heeft (standaard) en flat zijn c-bet om te zien of hij zwakte zal tonen op de turn of hij je gaat 'barrelen'. Je zou hier ook kunnen kiezen om te check raisen om te zien waar je staat met je low pair. Je hand kan namelijk amper improven (alleen een 3, A of gutshot flush). Je kiest voor de call omdat je weet dat hij bluft en hoopt dat de turn niet in zijn mogelijke range ligt. Zoals ik al eerder zei is zijn range vrij groot, dus naar mijn inziens maak je het jezelf alleen maar moeilijker naarmate er meer kaarten op het board komen. Als je A3 besluit te spelen, speel dan agressief. Zeker als je 'alleen maar' botom pair hebt...

3) Op de turn check-call je weer nadat er een T op het board is gekomen. Deze T zou makkelijk in zijn range kunnen liggen en door alleen te flatten weet je nog niet waar je staat.

4) Op de river maakt hij een flinke bet, één die ik persoonlijk niet zou callen (ik had het ook niet tot de river uitgehouden). Als ik hem was had ik jouw op een flush draw gezet, dus ik snap zijn river bet niet helemaal. Waarschijnlijk verwacht hij dat wanneer jij je flush gehit zou hebben je zou 'value' betten zodat hij niet behind kan checken. Het zou ook kunnen zijn dat hij semi-blufte met zijn eigen flushdraw en gehitte T ofzo.

Waar ik hem persoonlijk zelf op zet is TQ of TJ ofzo. Ik zou zijn bet hier zeker niet afcallen, omdat het nog erg vroeg in het toernooi is en er veel betere spots komen met makkelijkere beslissingen. Al met al vind ik je hand overplayed voor dit stadium van het toernooi.
    Laatst gewijzigd door Innomine; 02-11-11 om 16:17.
    One shove, one kill.
    No luck, just skill.

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    You completely lost me in here, of je river called en wint met n herocall doet daar compleet nix aan af.

Is dit een test ofzo?
    Anders kan ik t namelijk niet zien, completely overplayed in many ways.
    Laatst gewijzigd door domdy; 02-11-11 om 17:02.

PKR speler
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Chips
    2,136
    Bracelets
    Carpe Diem is al op de goede weg 
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door domdy Bekijk berichten
    You completely lost me in here, of je river called en wint met n herocall doet daar compleet nix aan af.

Is dit een test ofzo?
    Anders kan ik t namelijk niet zien, completely overplayed in many ways.
    Nee, dit is zeker niet bedoeld als test. Ik wil het strategiegedeelte juist verbeteren door het posten van handen. IMO is deze hand nog best wel een spot, aangezien villain op deze river, die zowel een flush als straight kan completen (en bovendien nog een over is t.o.v. de kaarten die er al liggen), niet zoveel handen zou uitbetten.

Maargoed, jij vind deze hand dus overplayed? Waarom?

PKR speler Marc0pa's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Chips
    21,425
    Bracelets
    Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen  Marc0pa staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen 
    Je verliest alleen maar tegen 44+, dus afcallen die handel.

You might get lucky
    afbeelding

PKR speler Innomine's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Chips
    14,938
    Bracelets
    Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    De villain toont 3 streets 'sterkte'. Het lijkt me dus vrij aannemelijk dat je beat bent met je paartje 3'en... De river afcallen gaat je de pot echt niet bezorgen imo, dus zal je moeten raisen in deze 'spot'. Dus dan raise je hem naar 5K op de river ofzo (vrijwel allin)...met je paartje 3'en...in blind level 3....met een stack van 7K...

Daarnaast is dit wel PKR he...geen nosebleed cashgames...'reads' op spelers zijn bijna niet te maken, want ze weten vaak niet beter dan zomaar wat te spazzen.

In my honest opinion is dit gewoon een very bad play, of je de pot nu wint met een herocall/heroraise of niet. Wil je A3 zonodig spelen, dan is een check-raise op deze flop de 'enige manier'. Na de flop had je al niet meer in de hand moeten zitten naar mijn mening. De hand wordt veel te duur voor je handsterkte....sterk overplayed...

P.S. Geeft niet weg dat het wel zeer op prijs wordt gesteld dat je het statistieken gedeelte van dit forum wilt spekken. Mad props voor een nieuwkomer. Keep 'm coming
    One shove, one kill.
    No luck, just skill.

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    Sorry heb echt geen idee wat je hier aan t doen bent early stage notabene, komt over als chips weggooien/verspelen.
    Je BB defenden met A3 is t enige waar ik nog een beetje in kan komen, zou t zelf folden early maar ok jij besloot te callen (why geen reraise?).
    Ok, daarna, sorry you completely lost me, verspilde chips weggooien kan er weinig meer van maken.

PKR speler
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Chips
    25,139
    Bracelets
    Essential staat met zeven bracelets hoog in de waarderingen 
    dit is hoop ik toch een grapje ?

PKR speler
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Chips