Altijd leuk zulke theorien van pushen of niet. Nog ééntje voor iedereen.
Je speelt een toernooi met een vrij hoge buy-in en je zit in de eerste hand. Je krijgt AA op de BB. Vier spelers zijn al all-in gegaan en dan ben jij. Wat doe je?
Onderwerp: Hoe is je dag verlopen?
-
19-03-09 #61PKR speler
- Ingeschreven
- Mar 2009
- Chips
- 19,485
- Bracelets
-
19-03-09 #62CashTermGuest
Pref flop of na de flop maar toch zou ik denk ik wel callen
-
19-03-09 #63
fold
Maar het ligt er ook aan wat de grootste stack is van de persoon die al all-in is gegaan.
Als dat 220 is en ik heb iets van 4500 dan waag ik wel een poging.
Maar ik moet dan ook weten hoeveel spelers er nog na mij komen.
-
19-03-09 #64PKR speler
- Ingeschreven
- Mar 2009
- Chips
- 19,485
- Bracelets
-
19-03-09 #65
Met een traan in m'n linker oog zou ik m toch echt folden...
AA is leuk, maar een heel stuk minder leuk tegen 4 spelers die er tot de river inzitten, met een beetje geluk win je het alsnog, maar ja, met een beetje geluk win je ook de staatsloterij
-
19-03-09 #66CashTermGuest
-
19-03-09 #67
-
19-03-09 #68PKR speler
- Ingeschreven
- Mar 2009
- Chips
- 19,485
- Bracelets
Haha ik zou folden zonder na te denken en wachten op een betere spot.
Al zit je met z'n 5en in een pot heb je met AA minder dan 50% kans al zit je tegen een paar slechte handen zoals Q9s, QKs, 88 en JJ.
Al hebben je tegenstanders KK, QQ, TT, 55 heb je nog maar 42% kans om te winnen.
-
19-03-09 #69
Dat is een lastig keus om die AA te folden.
Heb het even bekeken op een odds calculator.
Als de andere 4 die all in zijn een willekeurig pocket pair hebben (allemaal een andere) is de kans dat 1 van die 4 wint ruim 55%, AA heeft dan 44% winkans.
Maar, hebben 2 van die 4 hetzelfde pocket pair dan wordt de kans dat jij wint bijna 65%.
Het nadeel is dat je aan het begin van een toernooi, zoals in deze casus, nog geen idee hebt hoe de andere spelers spelen. Tenzij je al notes van ze hebt uit andere toernooien.
Ik heb geen idee of ik zou callen of folden. Als ik dit een keer mee maak zal ik het hier posten!!
-
19-03-09 #70
Callen, pre-flop AA folden zal ik never nooit doen, nou ja in ieder geval niet in deze situatie!
Je kunt wel aan odds gaan denken dat je wint maar áls je wint heb je wel meteen 5x zoveel chips en als het een SNG is heb je ook meteen een paar concurrenten minder, dat je ook meenemen in je beslissing.
Wil ik wel bijzeggen dat het met pijn in mijn hart is want ik speel in toernooien met een buy-in altijd super voorzichtig en tight aan het begin. Dan speel je liever geen all-in pot met 5 mensen.

LinkBack URL
About LinkBacks
Antwoord met citaat

Digg
del.icio.us
StumbleUpon
Google