Ik call die allin omdat hij ten eerste 10 seconden aan het denken is, en ten tweede duidelijk denkt dat ik bluf, hij maakt deze move heel vaak met slechte kaarten, callt een hoop en zat uberhaubt alleen nog in t tournooi door aa te verslaan met j3 waarmee hij met j3 preflop allin ging in de eerste ronde. Ik zette hem op mid pair en dat klopte, was een vrij snelle call. Dat t zo uitpakt is nasty.
Onderwerp: Hoe is je dag verlopen?
Resultaten 1.921 tot 1.930 van de 3404
-
08-03-10 #1921PKR speler
- Ingeschreven
- Jan 2010
- Chips
- 23,090
- Bracelets
-
08-03-10 #1922
-
08-03-10 #1923
-
08-03-10 #1924MullieGuest
die lage sng's verstoren nogal vaak je beoordelen, ik heb er ook veel (en nog steeds) last van gehad. MAAR wat bij mij helpt is hier van bewust zijn. Dus als je er bewust van bent kan je er tijdens je keuze (folden raisen callen checken) rekening mee houden.
BTW de juiste keuze hier was folden naar mijn mening. Je hebt top pair met een slechte kicker.
-
08-03-10 #1925PKR speler
- Ingeschreven
- Jan 2010
- Chips
- 23,090
- Bracelets
Ik probeer altijd mn tegenstanders te lezen en ik zette hem echt niet op een q. Misschien was folden alsnog de beste oplossing geweest. In dat geval vond ik mn reraise slecht, vrij laag, een allin was het enige geloofwaardige daar.
Dit is niet zo'n hele lage sng trouwens, 5.50 buyin.
-
08-03-10 #1926
Even een uitgebreide uitleg/opmerking hierover.
Online is het moeilijk (zo niet onmogelijk) om je tegenstander te "lezen."
Je kan wel wat telss oppikken zoals betsizes en een timetell, maar dan moet je alles heel goed in de gaten houden.
Je moet mensen op een range zetten. Met wat voor handen zou mijn tegenstander daar mogelijk kunnen zitten, en wel percentage van die handen versla ik?
Ik wilde de hand die je gespeeld hebben een beetje gebruiken, maar je zit er 3way en je tegenstander is shortstacked met maar 4BB's en limpt.........allemaal zo fout.........dus ik doe het iets anders.
Stel jij zit met je Q8 tegen iemand te spelen en op jouw HUD zie je dat de villain17/12 speel met een 3bet van 4%. De villain limpt pre flop dus zal zijn handrange in de top 17% van de handen liggen. Op onderstaand plaatje is dat dus een range van: 66+,A5s+,K9s+,Q9s+,JTs,ATo+,KTo+,QTo+

Jij zit met Q8o en checkt naar de flop. Dan sta je op dit moment, tegen zijn handrange zo'n 68% vs 31% achter.

Dan komt de flop Qc3s6s en die vullen we ook in en gaan we kijken wat daar uit komt:
Dan sta jij in een keer voor met 63% vs 36%.

De villain maakt een erg zwakke min bet op de flop, waarna jij een nog zwakkere min raise maakt (waarom niet meteen knallen daar???? min raises zijn zo gay)
De Villain re raised je all in.........dan neem je weer even tijd om alles door te lopen.
Moeten we de range van de villain niet aanpassen nu hij zo knalt op deze flop? Wat had hij ook alweer als range?
66+,A5s+,K9s+,Q9s+,JTs,ATo+,KTo+,QTo
Een paartje 6-en en hij heeft een set, een suited aas voor een flush draw? een Q met een hogere kicker?
Laten we eens kijken hoe je tegen dat soort handen staat. Alle paartjes vanaf de 6, wat braodway handen met een Q en alle Axsuited.
Dan krijgen we een range van: 66+,A2s+,KQs,QTs+,AQo,KQo,QJo
Hoe sta ik tegen over zo'n range?

Nu loop je ook nog voor, maar is het wel meer een coinflip.
Wat zijn de pot odds die je nu krijgt?
Pre flop $500
Post flop $2280
Jij moet $1280 bij leggen voor die $2280 in de pot, dat is dus zo'n 56%.
Op zijn pre flop range win je 63% van de tijd, als we die range echter wat aanpassen aan zijn push op die flop, dan zou je (theoretisch) 55% van de keren de hand winnen.
Als we beide percentages vergelijken en mee nemen zou je 59% van de tijd die hand winnen.
Jouw pot odds zijn 56%, dus je moet hier callen................
Helaas voor jou heeft de villain super slecht gespeelt door als shortstack te limpen, en dan ook nog eens met een super slechte hand waarmee hij wel de flop hit en na de flop niet meer weg kan leggen.
+EV gespeeld, maar unlucky op de turn.
NOTE: Dit is puur theoretisch en gebaseerd op een tighte hand range. Van de villain heb ik geen echte stats, dus daarom wat anders gebruikt. Als je zijn echte stats zou hebben komt er waarschijnlijk iets heel anders uit!!!!!!!!!"There is more to poker than life."
-
08-03-10 #1927MullieGuest
Super uitleg m8... zo hoort het ook... meestal doe je dit in je hoofd maar af en toe met wat meer tijd kan je het lekker invullen in PokerStove!
-
08-03-10 #1928
-
08-03-10 #1929
Ja, nu heb ik er uitgebreid de tijd voor. Denk dat ik, als ik daar aan de tafel gezeten had, andere keuzes had gemaakt.
Achteraf kan je zo van alles uit je HH halen om het eens te gaan bekijken.
Moet je natuurlijk wel bijv. poker officer hebben om achter de stats te komen van de villain
"There is more to poker than life."
-
08-03-10 #1930

LinkBack URL
About LinkBacks
Antwoord met citaat
Digg
del.icio.us
StumbleUpon
Google