Luitjes
Daar steeds meer mensen gaan vragen om pokerhanden om daar wat van te leren bij dezen een hand die ik van het weekend gespeeld heb.
Kunnen jullie hier opmerkingen,commentaar maar vooral aangeven waar ik hier de mist in ben gegaan. Had ik bvb gelijk moeten raisen e.d.
greetz
Blinds are now $0.02 / $0.04
Button is at seat 7
Seat 1: Samara001 - $2.57
Seat 2: odee2020 - $1.74
Seat 3: Huugo1959 - $1.48
Seat 4: excessivo - $1.70
Seat 5: Blooden - $3.88
Seat 6: Sim84 - $5.48
Seat 7: GeheimeRundfunk - $1.42
Seat 8: Sparky9000 - $1.26
Seat 9: KeldGrunnet - $1.60
Seat 10: farangthai - $6.44
Shuffling Deck
KeldGrunnet will be dealt in after the button
Moving Button to seat 9
farangthai posts small blind ($0.02)
Samara001 posts big blind ($0.04)
Dealing Cards
Dealing [8 c][8 s] to Huugo1959
odee2020 folds
Huugo1959 calls $0.04
excessivo folds
Blooden raises to $0.12
Sim84 folds
GeheimeRundfunk folds
Sparky9000 folds
farangthai folds
Samara001 folds
Huugo1959 calls $0.12
Pot sizes: $0.30
Dealing Flop [4 h][8 d][6 d]
Huugo1959 checks
Blooden bets $0.22
Huugo1959 raises to $0.96
Blooden has requested more time
Blooden is using the time bank
Blooden has 9 seconds remaining in the time bank
Blooden calls $0.96
Pot sizes: $2.22
Dealing Turn [5 d]
Huugo1959 bets $0.40 (all-in)
Blooden calls $0.40
Pot sizes: $3.02
Huugo1959 shows [8 c][8 s]
Blooden shows [A c][Q d]
Dealing River [2 d]
Pot sizes: $3.02
Taking Rake of $0.30 from pot 1
Huugo1959 has Three of a Kind: 8s
Blooden has Flush, Queen high
Blooden wins $2.72 with: Flush, Queen high
Onderwerp: Hoe had ik deze hand moeten spelen?
-
07-11-11 #1PKR speler
- Ingeschreven
- Feb 2010
- Chips
- 4,380
- Bracelets
Hoe had ik deze hand moeten spelen?
Laatst gewijzigd door huugo1959; 07-11-11 om 20:18.
-
07-11-11 #2
Preflop had je eventueel wel kunnen raisen, maar denk dat de uitkomst hetzelfde zou geweest zijn.
Snap niet goed wat Blooden nog in de pot doet na je raise op de flop, toen had hij al moeten folden
-
07-11-11 #3
Wat veel mensen als eerste zullen zeggen is: ga full stacked zitten! Je hebt nu volgens mij $1.48 staan aan het begin van de pot. Als je meer hebt, heb je meer mogelijkheden en kun je ook meer winnen natuurlijk.
Verder zou ik 88 in deze positie altijd preflop raisenm in plaats van limpen. Nu loop je achter de feiten aan, je zit uit positie en hebt geen idee wat Blooden speelt.
De flop is mooi voor jou, top set. Het is wel een gevaarlijk board met meerdere draws. Waar zet je jouw tegenstander op dit moment op? Wat zou hij kunnen spelen en wat probeert hij te representen? Ik denk op dit moment dat hij een standaard c-bet maakt, waarbij hij niet aan het drawen is, maar de pot hier wil oppakken, mede omdat jij "zwakte" toont. Vaak zal hij daardoor hier de pot oppakken.
Nu raise jij en zou hij moeten weten waar hij aan toe is, hij called. Dit zou mij aan het denken zetten. Waarom called hij hier? Waarmee zou hij deze bet kunnen callen? Denk daarbij aan eerdere handen die je van hem gezien hebt.
Echter heb je op de turn nog maar 40 cent achter de hand, daarvoor gaat hij sowieso nooit meer weg. Dit weet hij natuurlijk ook wanneer hij called. Nog maar 40 cent op de turn callen om de river te zien en een showdown te krijgen.
Mijn twee tips, aan de hand van deze hand, zouden zijn: ga full stacked zitten en raise zulke handen preflop.Years back, you may have seen just a sheriff's deputy out here
-
07-11-11 #4
Er was al een raise pre flop en hij called deze raise. Niks mis mee imo. Dat full stacked gaan zitten is wel goed idee.
=EDIT=
Verkeerd gelezen, je limpt idd eerst. Met 88 raisen kan, maar je zit wel in EP en in een full ring game. Zou de ene keer wel raisen, en de andere keer niet. Kan dus beide.
Je zit gewoon tegen iemand die zijn over cards en op turn nut flush draw niet kan folden. Het enige dat je had kunnen doen is op de flop all in gaan ipv 40ct achter te laten in je stack, want voor die 40ct extra die je op de turn de pot in schuift krijgt hij te goede odds om te callen. 40ct voor een 302ct pot, die gaat niemand folden."There is more to poker than life."
-
07-11-11 #5PKR speler
- Ingeschreven
- Oct 2011
- Chips
- 2,136
- Bracelets
Leuk dat je ook een hand hebt geplaatst!
Mijn allereerste opmerking is ook dat je eigenlijk wel met minimaal 100 blinden moet gaan zitten. Heel veel handen (zoals lage pairtjes, suited connectors etc.) hebben ontzettend veel implied odds, maar die value kan je er eigenlijk alleen uithalen als je een mooie stack hebt. As played heb je nu wel maximale value.
Preflop speel je de hand passief. Op zich is daar niets mis mee, ik had zelf alleen wel geraised, maar ik kan goed begrijpen dat je gezien de hoeveelheid actieve spelers achter je hier alleen callt en de actie afwacht. Vervolgens wordt er geraised en maak je begrijpelijk ook de call.
De flop speel je mijns inziens niet optimaal. Je checkt en vervolgens raise je naar 4,5 keer de originele bet. In zo'n geval krijg je (normaal gesproken) alleen actie van een set of een overpair, maar alle draws of alle overkaarten jaag je hiermee weg. Op deze flop kan je prima callen. Je hebt de beste hand, en zelfs als villain hier een flushdraw zou hebben dan sta je nog mijlenver voor (en heb je een redraw voor een fullhouse). Callen lijkt me hier het beste. Hiermee geef je villain ook nog de mogelijkheid te gaan spazzen op de turn.
Nu kan het zo zijn dat villain een hele tighte openingsrange preflop heeft. In dat geval kan je wel raisen, naar iets van 50 cent ofzo. De kans is dan heel erg groot dat villain jou all-in zet met een overpair of zelfs nog met alleen twee overkaarten een turn peelt, omdat de odds er goed uitzien.
Een andere mogelijkheid is om hier te shoven. In dat geval krijg je van zo'n beetje elke hit actie, omdat een shove heel erg riekt naar een flushdraw en/of straightdraw. Op die manier maak je ideaal gebruik van je image en een kleine stack. Als je deep stacked speelt, dan is een shove hier natuurlijk niet optimaal.
Op de turn deed je uiteindelijk het enige correcte wat je kon doen. Uiteindelijk heb je nu maximaal gewonnen in deze hand, maar dat was vooral omdat villain hier de fout maakte door met AQ op die flop te callen.
-
07-11-11 #6
Volgende keer een complete HH neerzetten please, moeilijk te lezen zo zonder stacksizes.
-
07-11-11 #7PKR speler
- Ingeschreven
- Feb 2010
- Chips
- 4,380
- Bracelets
Op uw wenken bediend

Allen in ieder geval bedankt voor de opmerkingen en steek er zeker wat van op.
Even over de opmerkingen. Ik speel eigenlijk sinds kort cash, normaal speel ik sng's. Verleden week met wat forumleden is mijn interesse gewekt van de cash tafels. Vond het leuk en dacht ga mij daar verder in verdiepen. Is ook één van de redenen dat ik hier niet meer dan het max van 50bb meenam. Dit meer om te leren. Ik heb in de gaten dat er qua spelen tussen sng's en cash toch wel een verschil zit.
Na de opmerkingen begrijp ik dat ik fullstack moet zitten. Wat mij opviel is dat je maar max 100bb mag meenemen op deze tafels dus zal je na elk verlies je stack weer aan moeten vullen.
Even terug naar de hand over hoe ik dacht
Preflop en niet in positie wilde ik eerst de flop zien. De raise van Blooden vond ik dan ook geen probleem en callde dat dan ook. Op de flop dus de derde 8 maar ook flush en straight kansen voor Blooden. ik besloot te checken om te kijken wat Blooden zou doen. Aangezien ik al een tijdje aan tafel zat en Blooden heel erg tight speelde vond ik de bet van hem maar matig en zette hem toen op een aas met een hoge kaart en op dat moment zeker niet op flush kansenof straight. Indien hij wat gehit had of een hoog paartje had had hij zeker hoger ingezet.
Dus op dat moment wilde ik hem voor het blok zetten met mijn reraise en wat over te houden aangezien ik wist dat ik de betere hand had en dat als hij callde hij ook die 40ct zou meegaan. Inderdaad stond ik er toch van te kijken dat hij dit callde. Na de turn inderdaad mijn op dat moment laatste 40 ct erin gegooid ondanks dat ik zag dat hij nu wel veel outs had en hij callde inderdaad. Dat hij dan toch de flush hit op de river was wel even zuur.
Ik ben blij met de opmerkingen en zal proberen er wat van te leren en bij cashgames wat meer zakgeld meenemen en zonodig aanvullen.
thnx all
-
07-11-11 #8
Cash is ook veeeeeeeeel leuker
"There is more to poker than life."
-
07-11-11 #9
-
07-11-11 #10PKR speler
- Ingeschreven
- Feb 2010
- Chips