Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: Afwachten..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    PKR speler 10eke10's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Chips
    5,217
    Bracelets
    10eke10 heeft al twee bracelets verdiend  10eke10 heeft al twee bracelets verdiend 
    Patience ....... vaak loont het

PKR speler
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Chips
    6,019
    Bracelets
    glamourqueen is nog maar een beginner 
    Waneer weet je of de situatie het toelaat, je kan t alsnog op de river verliezen.Heb al van alles geprobeerd agressief,wachten op mooie kaarten bluffen noem ze maar op, ik heb er nog weinig of geen geluk mee gehad.Zo zie je maar weer iedereen heeft zo zijn eigen spelletje.

PKR speler Innomine's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Chips
    14,938
    Bracelets
    Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackLOB Bekijk berichten
    juist als de blinds nog laag zijn kun je wat creatiever spelen vanuit positie met connectors / suited connectors / suited en alle plaatjescombinaties. Daarmee kun je wat stack opbouwen voor later als de blinden hoog zijn. Hoge blinds spelen is een ander verhaal natuurlijk.
    Not the way...

Iedereen speelt anders, maar ubertight spelen in t begin en als blinds hoger worden meer handjes spelen is EV+ for sure.
    The highway...

Heel veel mensen denken dat ze early in een game veel flopjes kunnen en moeten zien om te proberen een monsterflop te hitten en big uitbetaald te worden. Echter is het dus compleet andersom, zoals Domdy al zegt. Dit heeft alles te maken met 'Risk of ruin', oftewel het risico dat je eruit vliegt.

Early in een game heb je een heel lage Risk of ruin, omdat je nog deep zit met een stack van vaak rond de 100BB. Dat betekent dus dat je juist lekker afwachtend kan spelen met een tight range van alleen tophanden. Je hoeft helemaal geen medium hands te spelen, want het is nog zo early dat de blinds je niet kapot maken en nauwelijks terzake doen. Als het spel vordert en de average stack rond de 20BB komt te liggen heb je natuurlijk een hogere Risk of ruin want een BB is hier 5% van je stack. Dat betekent dus dat je je handrange open moet gooien en meer handen moet gaan spelen, omdat je minder kan afwachten op mooie hands door de blindtruck die langs raast. In een toernooi moet je dus afwisselend loose en tight spelen op verschillende 'bubbles' en stages.

Early stage - Low Risk of ruin: Veel mensen spelen hier extra loose om mooie flops proberen te hitten. Wat jij dus doet is afwachten op mooie hands en positie om aggressief te antwoorden. Je wilt hier bijna alleen de nuts spelen, zodat je die loose players kan afstraffen.

Mid stage - Medium Risk of ruin: Je gooit je range wat open en gaat blinds stelen. Positie is hier, zoals altijd, erg belangrijk. Ga je medium hand niet overplayen, want de risk of ruin is nog niet heel hoog.

Bubble time - High Risk of ruin: Zoals we allemaal weten verkrampen 90% van de spelers rond de money bubble. Wat je dus doet is je range nog verder opengooien, steeds looser gaan spelen en op de bubble echt super loose. Zo kan je makkelijk blinds oppakken. LET OP: Dit hangt wel af van je stacksize en die van je tegenstander. Super loose gaan spelen tegen een big stack heeft geen zin, want zijn risk of ruin is erg laag. Super loose tegen een short stack is ook gevaarlijk, want die knallen hem snel allin. In dit stadium wil je je dus voornamelijk op de average stacks focussen. Na de bubble zullen de low stacks hun stack sneller allin knallen en zal de tafel loose spelen. Als antwoord ga je weer je tight spelen, zodat je met een mooie hand een allin van een low stack kan callen.

FT bubble: Hier geldt hetzelfde als bij de money bubble. Net voor de FT verkrampt weer iedereen. Loose spelen is hier dus een mooi antwoord om blinds op te pakken. Op de FT bubble speel je super loose. Hier geld weer dezelfde LET OP als bij de Money bubble. Aan het begin van de FT zal men weer wat minder verkrampt spelen, dus jij gaat weer wat tighter spelen en wachten op een mooie hand en positie.

Final 3 bubble: De echte hoge geldprijzen liggen vaak bij de laatste 3 plaatsen. Wat er dus weer gebeurt is dat iedereen gaat verkrampen als er 5 mensen over zijn. Maar jij niet, want jij gooit je range weer open om de blinds van die tight spelers te pakken.

Het mooie van deze, eigenlijk vrij logische, tactiek is dat spelers geen vat op je krijgen. 'Shifting Gears' gaat dan automatisch en is niet iets wat je er op een random time gewoon even ingooit. Wanneer iedereen loose speelt, speel jij tight en andersom. Het mooie is dus dat je net nog een hele tijd loose speelde en dan weer tight. Een speler tegen jouw denkt dus dat je nog met een hele grote range kaarten speelt, terwijl je eigenlijk net weer tight bent gaan spelen. Ze zetten je dan dus op een mindere hand en dat betekent kassa.

Verder wil ik nog even wat kwijt over 'suited connectors'. Heel vaak hoor ik hier die term voorbij komen en ik vraag me af waarom mensen dit zo'n heilige hand vinden. Als voorbeeld neem ik even een hand als 78s.

78s speel je eigenlijk alleen maar om een flush of straat te hitten neem ik aan? Zelf zou ik namelijk niet zo blij zijn met een paartje 8 of 7, want in de meeste gevallen liggen er nog één of meer overcards op het board. Als je speelt met 78s, dan hoop je op een monsterflop en dat niemand verwacht dat jij met een straat of flush zit, toch? Dus bij deze kunnen we al zeggen dat je met een paartje 7 of 8 waarschijnlijk niet de river gaat zien, omdat er vrijwel zeker een overcard op de flop ligt of komt. Kortom: hetgeen wat je het meest hit met je hand, namelijk een paartje, is al niet meer de moeite. Interesting...

Stel nou dat je een flush flopt! Sick...dat is namelijk een 118-1 shot (0,9%). Jij denkt dat je flink uitbetaald gaat krijgen? WRONG! Jouw tegenstander heeft ook ogen en ziet ook de flushkansen liggen. Als jij bet, dan fold hij of raised je. Als hij je raised, dan fold hij sowieso op een reraise of laat hij de hand op de turn wel varen. Stel nou dat jij bet en hij flat. Op de turn komt nog een schoppen (33% kans) waardoor er alleen maar schoppen op het board liggen. Wat doe je nu dan? Ik ben hier echt niet blij met mijn 8-high flush hoor. Er is een flinke kans dat hij een hogere schoppen in zijn hand heeft. Fijn is dat...je hit je monster flop (een flush) en je krijgt echt of bijna niks betaald, of je wordt beat door een hogere flush. Happy days....

Hetzelfde geldt voor een straat. Wanneer krijg je big betaald met je straat? Enkel alleen tegen een set, two pair of TPTP (op PKR dan). De kans dat je een straat flopt is 1.3% en voor een straight draw 9.3%. Dus alle keren dat je een van deze twee mist verlies je geld. Laten we er even vanuit gaan dat je elke keer je straat maakt als je een straight draw hebt (hetgeen natuurlijk never het geval is, but just for the sake of argument). Dat betekent dus dat je één keer hit je genoeg chips moet winnen om die andere 9 gemiste keren goed te maken. Good luck with that! Waarschijnlijk krijg je nog een bet rond je oren op de flop die je outpriced om tegen goede potodds de turn te zien. Zwaai zwaai hand!

Ditzelfde geldt voor JTs en alles daaronder. QTs is ook geen mooie hand oop. Dus de volgende keer dat je misschien weer 87s wil gaan spelen, denk dan dat je eigenlijk maar een hand hebt met 8(!) high. Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar die gaat bij mij dus fijn in de muck. Geen moeilijke beslissingen op een flop die je sowieso niet monsterlijk hit. Je bent geen 'small baller' als Negreanu of Ivey die het postflop spel hebben van een helderziende, dus die connectors doen niks voor je. Hetzelfde geld trouwens ook gewoon voor suited hands in het algemeen. Denk gewoon; 'Zou ik deze hand spelen als ze niet suited waren?'. Als je daarop 'nee' antwoord, muck hem dan lekker. Suited over non-suited hands hebben namelijk maar een 1% advantage. En je hebt net gezien dat het floppen van een flush met een low hand niet 'de payday nuts' is.

Dat was wel weer lang genoeg

Smuchies xxx
    Laatst gewijzigd door Innomine; 07-09-11 om 15:16.
    One shove, one kill.
    No luck, just skill.

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    Erg goed verhaal van ''nootjes'', puur ''abc for MTTs''.
    Echter zijn zoveel moeilijke beslissingen te nemen in een MTT die t verschil maken tussen winstgevend op lange termijn en breakeven of loser lange termijn.
    Voorbeeldjes:
    Wat doe je 1 voor de bubble met AQ in early?
    Wat doe je 1 voor de bubble met AQ in middle?
    Wat doe je 1 voor de bubble met AQ in late?
    Wat doe je 1 voor de bubble met AQ in middle met een raise voor je?
    Ect ect ect, te veel om op te noemen.

Btw ik gooi al die handjes allin welke positie dan ook, ook met een raise voor me.
    Ik durf te wedden dat heel heel veel spelers in early/middle folden en na een raise al helemaal.
    Niet dat ik zeg dat ik zo goed ben, maar met folden verdien je geen geld

PKR speler Innomine's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Chips
    14,938
    Bracelets
    Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door domdy Bekijk berichten
    Erg goed verhaal van ''nootjes'', puur ''abc for MTTs''.
    Echter zijn zoveel moeilijke beslissingen te nemen in een MTT die t verschil maken tussen winstgevend op lange termijn en breakeven of loser lange termijn.
    Voorbeeldjes:
    Wat doe je 1 voor de bubble met AQ in early?
    Wat doe je 1 voor de bubble met AQ in middle?
    Wat doe je 1 voor de bubble met AQ in late?
    Wat doe je 1 voor de bubble met AQ in middle met een raise voor je?
    Ect ect ect, te veel om op te noemen.

Btw ik gooi al die handjes allin welke positie dan ook, ook met een raise voor me.
    Ik durf te wedden dat heel heel veel spelers in early/middle folden en na een raise al helemaal.
    Niet dat ik zeg dat ik zo goed ben, maar met folden verdien je geen geld
    Dat is inderdaad gewoon proberen die hand preflop allin te krijgen. Veel mensen spelen hier inderdaad met 'scared money'. In the long run brengt 'play to win' inderdaad veel meer geld op dan 'play to get ITM'.
    One shove, one kill.
    No luck, just skill.

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    Vroeger deed ik de 1BB rule: pas shoven als je minder dan 1BB hebt, was t ook niet helemaal.....

Administrator IwantUrdough's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Chips
    115,314
    Bracelets
    IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum  IwantUrdough is met acht bracelets de held van het forum 
    suited connectors zijn erg leuke kaarten..........in cash games.
    Dan zit je altijd deep en met die handen kan je, als je de flop hard hit, de stack van de ander pakken.

In MTTs kan dat natuurlijk ook wel, maar dan zit je zelden 100BBs deep.
    Dus, speel je MTTs? Luister naar de wijze innomine
    "There is more to poker than life."

PKR speler
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Chips
    8,978
    Bracelets
    Marcuzzi is nog maar een beginner 
    Bedankt voor alle reacties tot dusver!!!
    Dat duurt nog wel even eer ik dit alles in de praktijk kan toepassen!

Omdat ik veel SNG's speel probeer ik ook om spelers elkaar te laten elimineren. Is er weer een minder en een stap dichterbij de cash.

Ik neem alle raad en ga er wat mee doen!

Thanks again all!

Forum rechten