Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: Afwachten..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.
Resultaten 1 tot 10 van de 18
    PKR speler
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Chips
    8,978
    Bracelets
    Marcuzzi is nog maar een beginner 

Question Afwachten..

Hoi hoi,

Is wachten, wachten en nog eens wachten op goede kaarten een goede strategie?
    Ik heb het dan over T tot A combos, high pairs en suited connectors... Af en toe een small pocketpair en heel soms een hi-lo hand... Al het andere folden.. wat heeft het voor zin om andere hands te spelen?
    Welke hands spelen jullie?

PKR speler
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Chips
    7,333
    Bracelets
    AKrutger47 is al op de goede weg 
    het is een strategie maar of het een goede is hangt van de situatie af.Ik weet niet wat je speelt maar wachten voor goede kaarten heeft een ander effect bij een cash game dan een sng of mtt.
    Als je bij een cash game alleen de goede handen speelt valt dat na verloop van tijd op en zullen mensen je minder snel callen en raisen. Dat zal uiteindelijk in je nadeel gaan werken als je juist handen krijgt waar je actie op wilt. Je speelt dan uiteindelijk ook alleen maar tegen top handen (of je pakt alleen maar de blinds op) en dat in de langere termijn verliesgevend. dus als je cash speelt kan je alleen de big hands spelen maar de factor tijd zal in je nadeel werken.
    Dit geldt ook voor sng's/mtt's. alleen hier is het juist aan te raden om in het begin alleen de goede handen te spelen en na mate er minder mensen in zitten (dit gebeurt uiteraard eerder bij een sng) juist met wat mindere handen te gaan spelen. maar je kan ook door gaan met het spelen van alleen maar goede handen. Maar meestal zullen de blinds je na verloop van tijd in halen omdat je minder handen speelt dan andere spelers die wel een (meer) loose manier van spelen hebben (en daardoor ook minder chips binenhaalt). Ik hou me altijd vast aan de goede handen in mtt's maar als je naar mtt historie kijkt heb ik niet echt resultaten behaalt waarvan je jaloers wordt dus kan ik alleen maar concluderen dat vast houden aan goede handen in mtt je wel naar het geld kunnen brengen maar niet naar de grote bedragen.

ik speel bijna alle handen hangt alleen van de situatie af. maar meestal speel ik de grote handen en suited connectors (alle ranges)

PKR speler
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Chips
    8,978
    Bracelets
    Oh nee, typ ik hier een heel verhaal op, klik ik op de verkeerde knop..

In het kort nog een keer..

Ik speel voornamelijk SNG's. Ik eindig meestal 4e of hoger. Ik probeer met afwachten ook te achterhalen hoe de andere spelers spelen, en daar mijn voordeel uit te doen.
    Ik speel inderdaad ook wat losser naarmate er minder mensen aan tafel zitten. Tevens ben ik altijd huiverig voor die ene persoon die mij verslaat met lousy kaarten in een straight ofzo.
    Ik laat mij ook nog wat te vaak afbluffen met een hoge raise, maar dat is een kwestie van de speelwijze van de persoon kennen, denk ik.
    Verder probeer ik af te gaan op wat er ligt na de flop, dan zie je immers zo'n 65% van de kaarten.

PKR speler
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Chips
    7,333
    Bracelets
    ik probeer meestal de agressor te zijn (ten minste als mijn stack het toe laat). ik speel zodra ik goede kaarten krijg zeer agrerssief en probeer dat ook te doen met medium handen die sterk kunnen worden (ook zwakke handen kunnen dat natuurlijk worden maar ik bedoel hiermee handen die een grote kans hebben om op de flop iets te hebben gehit). door zo agressief te spelen (zeker net voor het geld) maak je veel meer chips buit en zet je zelf in een mooi positite om sng te winnen.

PKR speler
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Chips
    8,978
    Bracelets
    Voor de flop blijf ik het moeilijk vinden om de agressor te zijn. Na de flop wacht ik meestal af wat anderen doen, als ik er bij de river nog bij zit word ik wel agressief.
    Zet jij pre-flop al gelijk hoog in als je denkt dat je kaarten kans maken?

PKR speler
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Chips
    5,670
    Bracelets
    robery is nog maar een beginner 

wachten op n goede hand of

helaas is alleen w8ten op n goede hand niet voldoende soms moet je wel s spelen als je teveel afw8 en je krijgt n keer iets verlies je er nog mee ook dus ik zie graag zo goedkoop mogenlijk toch eerst de flop en beslis dan

PKR speler
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Chips
    8,978
    Bracelets
    Inderdaad, ik probeer ook de flop te zien voor weinig, als het even kan. Na de flop zie je immers zo'n 65% van je hand =]

Premium Member BlackLOB's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Chips
    11,936
    Bracelets
    BlackLOB is al vier bracelets waard  BlackLOB is al vier bracelets waard  BlackLOB is al vier bracelets waard  BlackLOB is al vier bracelets waard 
    juist als de blinds nog laag zijn kun je wat creatiever spelen vanuit positie met connectors / suited connectors / suited en alle plaatjescombinaties. Daarmee kun je wat stack opbouwen voor later als de blinden hoog zijn. Hoge blinds spelen is een ander verhaal natuurlijk.

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    Iedereen speelt anders, maar ubertight spelen in t begin en als blinds hoger worden meer handjes spelen is EV+ for sure.

PKR speler
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Chips
    7,333
    Bracelets
    Sorry marcuzzi voor mijn afwezigheid maar wat domdy zegt daar komt het eigenlijk op neer. Echter ben ik het type dat juist agressief pre flop speelt als de blinds hoog zijn (maar alleen als de situatie het toe laat)

Forum rechten