Pokerforum

Pokerforum, de grootste online poker-
game community van Nederland!

Onderwerp: Ace-King

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    PKR speler
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Chips
    2,024
    Bracelets
    justin1331 is nog maar een beginner 

Ace-King

Ik heb behoorlijke moeite met het spelen van Aas-Koning. Meestal verhoog ik aanzienlijk en als de flop niks brengt hou ik het voor gezien. Het lijkt of ik 9 van de 10 keer geld verlies met deze hand en heb tips nodig! Zo vraag ik me af of ik all-ins moet blijven callen met deze hand? Dit doe ik namelijk vrijwel altijd.

Alvast bedankt!

PKR speler Innomine's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Chips
    14,938
    Bracelets
    Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Aangezien ik een hekel heb aan 'regels' in poker die dicteren welke handen je wel/niet moet spelen en hoe je dat dan moet doen, kan ik met de informatie die jij geeft vrij weinig zinnigs opmerken. Het spelen van een bepaalde hand, hier AK, hangt namelijk erg af van positie (UTG of late pos?), table style (loose, tight table?), player style (van jouw en villain), chips in pot, chips behind etc. etc.

Graag zou ik je daarom willen vragen een aantal hand history's te posten waarin je AK speelt. Op die manier kan ik tenminste iets zeggen over de situatie en hoef ik geen 'algemene regel' te maken...because I hate those
    One shove, one kill.
    No luck, just skill.

PKR speler
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Chips
    2,024
    Bracelets
    Haha dat snap ik. Ik ga proberen de post wat duidelijker te maken;
    De laatste tijd ben ik vooral actief op de 10+2c Sit n go's waarbij de top 4 wordt uitbetaald.
    Op deze tafels speel ik erg tight en wacht ik simpelweg op goede handen om daar flink mee te vangen.

Ongeacht van mijn positie en het aantal spelers verhoog ik altijd wel voor de flop, meestal 2-3 keer de BB.
    Op dat moment sta ik vaak behoorlijk laag door mijn voorzichtige spel en neigen spelers er naar om me op All-In te zetten.
    Ook vlak voor het prijzengeld weiger ik deze hand weg te leggen, zeker als op één na alle spelers hebben gepast.

Na de flop volgt bijna altijd een raise. Dat is als je de flop compleet mist erg 'vervelend'.
    Om een lang verhaal kort te maken, is het slim een AK zo aggressief te spelen als je redelijk low zit met chips?

PKR speler Innomine's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Chips
    14,938
    Bracelets
    Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid  Innomine is met zes bracelets een zeer gewaardeerd lid 
    Als je redelijk low zit met chips, zeg alles van 10BB of lager (soms 15bb of lager), kan je die AK vaak het beste gewoon open-shoven. Als je na een raise de flop mist en je doet een c-bet (hetgeen je nu nog niet doet zo te lezen) en je wordt geraised of gecalled, dan heb je nog maar een paar bb over. Dus je kan het er dan net zo goed meteen preflop inknallen, dan heb je nog fold-equity ook.

Om even terug te komen op die c-bet (continuation bet). Als je preflop raised en je komt HU, ook al mis je de flop, dan moet je het gros van de tijd een c-bet doen. Dat is een bet van ongeveer halve pot waarmee je meteen de pot op kunt pakken. Dit ligt een beetje aan welke kaarten er op het board liggen en hoe waarschijnlijk het is dat de villain gehit heeft. Maar over het algemeen doe je een c-bet. Dan zal je zien dat je in ongeveer 70% van de gevallen de pot gewoon oppakt.

Dus...niet te lang wachten totdat je nog maar een paar BB over hebt, want als je dan allin gaat dan krijg je heel gemakkelijk een call. Liever gewoon preflop allin met AK vanaf 10BB of minder, dan wordt een call minder gemakkelijk gemaak (fold-equity). Halve pot c-betten op een gemiste flop als je de preflop raiser bent (als je stack dat toelaat en dus niet meteen potcomitted bent). Oh...en minstens 2.5bb raisen, het liefst gewoon 3bb. Met een 2bb raise schiet je niet veel op, omdat je daarmee a) Niet overtuigend de leiding neemt in de pot, b) Je niet echt het veld kleiner maakt, omdat bijna iedereen een mooie prijs krijgt om een flop te zien, c) Je krijgt geen info over de range van de callers, om dezelfde reden als gegeven bij b).

Probeer dit maar eens, dan zal je zien dat je vaker de pot oppakt op een gemiste flop en minder snel met maar een paar BB hoeft te spelen.
    Laatst gewijzigd door Innomine; 19-08-11 om 18:07.
    One shove, one kill.
    No luck, just skill.

PKR speler domdy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Chips
    49,872
    Bracelets
    domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum  domdy is met acht bracelets de held van het forum 
    Ik zou zowiezo naar innomine luisteren, deze gast heeft enorm veel talent in z'n donder, wist ie t zelf maar he.....

Btw, AK is gewoon easy fold preflop he.

PKR speler
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Chips
    2,024
    Bracelets
    Top advies man, Bedankt!

Forum rechten